مقالات انگلیسی رایگان

دانلود رایگان مقاله isi بررسی روش بیزی در پژوهش کسب و کار خانواده


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی روش بیزی در پژوهش کسب و کار خانواده (کلیک کنید)


توضیحات

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته علوم اقتصادی، و با عنوان بررسی روش بیزی در پژوهش کسب و کار خانواده، نموده است.


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

Bayesian methods in family business research

ترجمه فارسی عنوان :

بررسی روش بیزی در پژوهش کسب و کار خانواده

سال انتشار : 2014

متعلق به مجله یا ژورنال : مجله استراتژی کسب و کار خانوادگی-Journal of Family Business Strategy

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 8

شماره پروژه: 5127


کلمات کلیدی :

Bayesian methods,Null hypothesis significance testing,Family business research methods,Regression models

روش بیزی، تست اهمیت فرضیه صفر، روش پژوهش کسب و کار خانواده، مدل رگراسیون


چکیده  :

Abstract

Bayesian methods constitute an alternative to null hypothesis significance testing (NHST). This article briefly reviews the concept of Bayesian methods, describes their differences from NHST, and discusses the potential of Bayesian methods to advance family business research and practice. We argue that Bayesian methods are well suited to account for the significant heterogeneity that exists in the population of family firms. The article closes with a short guide to using Bayesian methods and reporting their results in the context of research on family businesses. The article’s focus is on regression models.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

Bayesian analysis is a commonly encountered and wellaccepted statistical method that is employed in academic disciplines including medicine (Armitag et al., 2009; Ashby,2006; Berry, 2006), psychology (Edwards, Lindman, & Savage,1963), physics (Cousins, 1995), genetics (Shoemaker, Painter, & Weir, 1999), and biology (Huelsenbeck, 2001). With the exception of marketing research (Rossi & Allenby, 2003) and decision analysis(Grover, 2013), however, Bayesian methods are rarely utilised in business or management research (Kruschke, Aguinis, & Joo, 2012; Zyphur & Oswald, 2013).3 A number of recent studies lament this situation and suggest that Bayesian methods may be a useful alternative to null hypothesis significance testing (NHST) (Hahn & Doh, 2006; Hansen, Perry, & Reese, 2004; Kruschke, Aguinis, & Joo, 2012; The Economist, 2006), which has long been the dominant mode of statistical analysis in management research (Schwab, Abrahamson, Starbuck, & Fidler, 2011).4 This article extends this small but growing literature on the Bayesian approach and examines the potential applicability of Bayesian methods to family business research and practice. The focus of the article is on regression models. We proceed as follows: Section 2 describes NHST and introduces Bayesian analysis. Section 3 presents the most cogent criticisms of NHST, and Section 4 enumerates the difference between Bayesian analysis and NHST. Section 5 discusses the potential contributions of Bayesian analysis to family business research, and Section 6 provides a short illustrative example of the difference between Bayesian analysis and NHST. Section 7 contains a short guide for how to use Bayesian methods and report results in the context of research on family businesses. Section 8 concludes.


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :


در این مقاله خواهید خواند که روش بیزی یک جایگزین برای تست اهمیت فرضیه صفر می باشد. همچنین در این مقاله روش های بیزی مورد بررسی قرار می گیرد نتایج حاصل از آن در زمینه تحقیقان بر روی کسب و کار می باشد و هم چنین تمرکز این مقاله بر مدل رگراسیون می باشد.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی روش بیزی در پژوهش کسب و کار خانواده (کلیک کنید)


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا