دانلود مقاله isi مدیریت برند های تجاری در محیط رسانه اجتماعی

marketing

دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد مدیریت برند های تجاری در محیط رسانه اجتماعی (کلیک کنید)


 

توضیحات 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته بازاریابی، و با عنوان مدیریت برند های تجاری در محیط رسانه اجتماعی ، نموده است. 


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

Managing Brands in the Social Media Environment

ترجمه فارسی عنوان :

مدیریت برند های تجاری در محیط رسانه اجتماعی

سال انتشار : 2013

متعلق به مجله یا ژورنال : مجله بازاریابی تعاملی – Journal of Interactive Marketing

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 15

شماره پروژه: 5071


کلمات کلیدی :

Social media, Brand management, Brand stories

رسانه های اجتماعی، مدیریت برند تجاری، داستان برند تجاری


چکیده  :

Abstract

The dynamic, ubiquitous, and often real-time interaction enabled by social media significantly changes the landscape for brand management.A deep understanding of this change is critical since it may affect a brand’s performance substantially. Literature about social media’s impact on brands is evolving, but lacks a systematic identification of key challenges related to managing brands in this new environment. This paper reviews existing research and introduces a framework of social media’s impact on brand management. It argues that consumers are becoming pivotal authors of brand stories due to new dynamic networks of consumers and brands formed through social media and the easy sharing of brand experiences in such networks. Firms need to pay attention to such consumer-generated brand stories to ensure a brand’s success in the marketplace. The authors identify key research questions related to the phenomenon and the challenges in coordinating consumer- and firm-generated brand stories.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

Brands are highly valuable assets for firms. Managers aim to create strong brands with a rich and clear knowledge structure in consumer memory by authoring compelling brand stories (Keller 1993; Srivastava, Shervani, and Fahey 1998). Generally, brand stories contain a plot, characters playing a role in the plot, a climax, and an outcome that causes empathy in listeners and helps them to remember the story (Schank 1999; Singh and Sonnenburg 2012; Woodside 2010). A brand story exerts a persuasive impact through narrative transportation, that is, by transporting consumers into the world of the brand narrative (Escalas 2007). Examples of firm-generated brand stories are advertising campaigns such as Dove’s “Real Beauty” campaign and Ben & Jerry’s website that stresses the origins of the company (Singh and Sonnenburg 2012). Firm-generated brand stories aim to create and strengthen consumers’ relationship with the brand by providing a theme for conversations between consumers and firms (i.e., brand owners) and among consumers themselves. Such conversations enable consumers to integrate their own brand-related experiences and thoughts into the brand story (Escalas 2004; Singh and Sonnenburg 2012). Hence,“[brand] stories can help build awareness, comprehension,empathy, recognition, recall, and provide meaning to the brand” (Singh and Sonnenburg 2012, p. 189).


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

– سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :


در این مقاله خواهید خواند که پویا ، در همه جا، و در اغلب زمان واقعی با رسانه های اجتماعی به طور فعال تعامل برقرار می کند. و به طور قابل توجهی ، چشم انداز مدیریت برند تجاری را تغییر می دهد. درک عمیق این تغییر بسیار مهم می باشد چرا که عملکرد یک برند تجاری را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد.  نویسندگان سوالات پژوهش کلیدی مربوط به پدیده و چالش ها در هماهنگی مصرف کننده و شرکت تولید داستان برند تجاری را شناسایی می کنند.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد مدیریت برند های تجاری در محیط رسانه اجتماعی (کلیک کنید)


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.