دانلود تحقیق در مورد کارخانه ايران خودرو

ریال760.000

این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان ” تحقیق در مورد کارخانه ايران خودرو” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.

 

مشخصات مقاله
عنوان مقاله تحقیق در مورد کارخانه ايران خودرو
فرمت مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF)
تعداد صفحات مقاله 46 صفحه
سایز متن مقاله 14
فونت متن مقاله بی نازنین
رشته های مرتبط با این مقاله مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله مکانیک خودرو
موضوعات خودروسازی
منبع و رفرنس دارد
کد محصول w219
حجم فایل 1Mb
وضعیت آماده خرید و دانلود

 

فهرست مطالب مقاله
تاريخچه تأسيس ايران خودرو
ساخت سواري
ساخت ميني بوس
ساخت اتوبوس
كارخانه موتور سازي
كارخانه لوازم تكميلي و تزئيني
كارخانه قالب و جيگ
كارخانه برش و پرس
مسئوليتهاي واحد كارشناسي
شرح پروژه و هدف آن
ساختار واحد
پروسه مونتاژ موتور پژو (موتور سازي شماره 2)
شرح فلوچارت مونتاژ موتور
پروسه مونتاژ سرسيلندر پژو
پروسه مونتاژ موتور پيكان (موتور سازي شماره 1)
مونتاژ سر سيلندر موتور پيكان

 

بخشی از متن مقاله

تاريخچه تأسيس ايران خودرو
شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تأسيس كارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27 مردادماه 1341 با سرمايه اوليه يك صد ميليون ريال و تعداد يك هزار سهم، يك هزار ريالي به ثبت رسيد واز مهرماه 1342 عملاً فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد.

ايران خودرو از اولين شركتهايي بود كه قانون گسترش مالكيت واحدهاي توليدي را به نحو كامل اجرا كرد و 49 درصد سهام آن به كاركنان و مردم واگذار گرديد. اين شركت با مجوز صادره از سوي هيئت عامل سازمان گسترش ونوسازي صنايع ايران درتاريخ 27/2/1362 به نام شركت ايران خودرو « سهامي عام» تغيير يافت و اولين شركت خودروسازي بود كه توانست خود را با بازار بورس تطبيق دهد.

ساخت اتوبوس
توليد اتوبوس در اين كارخانه، از سال 1342 با ساخت اتوبوس مدل بنز( او. پي) تحت ليسانس مرسدس بنز ظرفيت توليد به 6 دستگاه در روز افزايش يافت. به منظور نوسازي كارخانه اتوبوس سازي و بهره گيري از تكنولوژي پيشرفته و براي افزايش كيفيت و تعداد اتوبوس با استانداردهاي جديد از سال 1361 پروژه افزايش توليد اتوبوس زير نظر سازمان مهندسي ايران خودرو و در سالني به مساحت 48000 مترمربع آغاز و سپس كار با نظارت سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ادامه يافت و در اواسط سال 1365 اجراي طرح با مديريت جديد دوباره زير نظر ايران خودرو قرار گرفت و در فروردين ماه سال 1367 سالن جديد پروژه افزايش توليد اتوبوس افتتاح و توليد خود را آغاز نمود. هدف اين پروژه افزايش توليد اتوبوس روزانه 8 دستگاه در انواع شهري، بين شهري و دولوكس و همچنين تعداد چهار دستگاه شاسي مجهز به نيروي محركه به منظور واگذاري به واحدهاي مستقل اطاق سازي بوده است.

مونتاژ بوش:
براي قرار دادن بوشها سيلندر را برعكس كرده تا به حالت طبعي خود قرار گيرد و سپس بوشها را در محل خود قرار مي دهيم بوشهاي پژو از دو طرف تخت هستند كه بايد توجه كرد تا به طور اشتباه در محل نصب نشود و بوشها از طرف تخت با يكديگر تماس داشته باشند.

مونتاژ پيستون:
بعد از نصب بوش نوبت به پيستونها مي رسد كه در داخل بوشها قرار مي گيرند . پيستون داراي سه رينگ است كه هر يك كاربردي دارد.1ـ روغن 2ـ كمپرس 3ـ فشار روغن و نيز شاتون به وسيله گژن پين به پيستون متصل مي شود و نيرو را از پيستون به ميل لنگ منتقل مي گرداند و كپه متحرك به شاتون متصل است.

پيستونهاي پژو در دو نوع A وB هستند كه اين انتخاب بستگي به بوش استفاده شده در موتور دارد. همچنين روي پيستون پژو فلشي است كه بايد نوك پيكان رو به سمت جلوي موتور قرار گيرد. طريقه قرار دادن پيستون نيز به اين شكل است كه ابتدا رينگ دوم و سوم را با اختلاف 180 درجه نسبت به يكديگر قرار دادهو به وسيله جمع كننده رينگ پيستون، آنرا به داخل بوش فشار مي دهيم.

نصب ياتاقانها:
بعد از برعكس كردن سيلندر و باز كردن كپه هاي متحرك روي شاتون، ياتاقانها را روي كپه ها قرار مي دهيم. ياتاقانهاي كپه هاي متحرك و كپه هاي ثابت پاييني به صورت استاندارد در محل خود قرار ميگيرند ولي كپه هاي ثابت بالايي داراي ياتاقانهايي با چهار گريد هستند كه بر اساس درجه سيلندر و درجه ميل لنگ انتخاب مي شوند. اين اندازه ها در جدولهاي از قبل تعريف شده اي هستند كه درجه سيلندر در محور عمودي و درجه ميل لنگ در محور افقي قرار دارد و محيط جدول به چهار بخش رنگي قرمز، سبز، مشكي و آبي تقسيم شده و از محل تقاطع دو اندازه سيلندر و ميل لنگ گريد مربوطه به ياتاقان مورد نظر به دست آيد و مورد استفاده قرار مي گيرد. وظيفه ياتاقانها كاهش اصطكاك و جلوگيري از خوردگي و از بين رفتن محل اتصال ميل لنگ با كپه ها است و ياتاقانها هميشه روغن را در محل حفظ مي كنند تا اصطكاك به كمترين مقدار خود برسند. ياتاقانها داراي خار هستند كه اين خار از حركت ياتاقان در محل خود جلوگيري مي كند.
نصب بغلي:
بغلي پژو چهار عدد است كه در كنار كپه شماره دو قرار مي گيرد و خلاصي ميل لنگ را تعيين و نيز فشار روغن داخل سيلندر را حفظ مي كند.
نصب كفشك:
كفشك قطعه لاستيكي است كه در دو طرف كپه شماره يك قرار مي گيرد و از خارج شدن روغن سيلندر جلوگيري مي كند.

 

وضعیت هزینه

ویژه با هزینه

دکمه بازگشت به بالا