دانلود مقاله نعل اسب، زنجیره عرضه جهانی و تهدیدات روز افزون چین

ریال700.000

این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “نعل اسب، زنجیره عرضه جهانی و تهدیدات روز افزون چین” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.

 

مشخصات مقاله
عنوان مقاله نعل اسب، زنجیره عرضه جهانی و تهدیدات روز افزون چین
فرمت مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF)
تعداد صفحات مقاله 40 صفحه
سایز متن مقاله 14
فونت متن مقاله بی نازنین
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله لجستیک و زنجیره تامین
موضوعات
منبع و رفرنس ندارد
کد محصول w2033
حجم فایل 1Mb
وضعیت آماده خرید و دانلود

 

فهرست مطالب مقاله
متدلوژی های پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان
چکیده
مدل نعل اسب
ترويج برند تجاري چيني
کارراهه استراتژيک گام به گام
کارراهه استراتژيك جهشي
مقاومت داخلی در برابر تغییر
اشتباهات اولیه
برنامه ریزی منابع مواد
سیستم مدیریت منابع انسانی (HR)
ایجاد راه کار های ایده محور در یک زمان

 

بخشی از متن مقاله

ایجاد راه کار های ایده محور در یک زمان

چکیده: شکل نعل اسب یک مدلی را نشان می دهد که روابط پیچیده آن موجب می شود تا باوان روابط بین زنجیره های تامین چین و ایالات متحده را به طور مناسب تری نشان داد. از نظر استعاری، نعل اسب نشان می دهد که چگونه یک روند جهانی در چارچوب زنجیره های عرضه امریکایی چینی بروز می یابد و چرا این روند می تواند تهدیدی جدی برای منافع اقتصادی امریکا باشد. چون این روند ها به طور مستقل از همه پاسخ های بالقوه شرکت های داخلی وجود دارند، به ندرت می توان تهدیدات داخلی را در زنجیره عرضه خارج کرد. بیشتر شرکت های امریکایی دارای توانمندی زیادی هستند که موجب کاهش نیروی تهدید روز افزون چین می شود: توانایی مدیریت و اجرای زنجیره عرضه به طورهر چه خلاقانه تر. همان طور که مدل نعل اسبی نشان می دهد، بسیاری از شرکت های داخلی بایستی خلاق شوند. برای رفع این نیاز، مدل ماتریکس خلاقیت زنجیره در این مقاله ایجاد شده است. این مدل نشان می دهد که چگونه زنجیره عرضه داخلی می تواند موجب شناسایی و شبیه سازی ایده های بزرگ در میان رتبه های مدیریتی و توسعه خلاقیت شرکت در اجرای راهبردی زنجیره تامین شوند. این شرکت ه قادر به دفاع از خود در برابر تهدیدات روز افزون چینی می باشند.
لغات کلیدی: زنجیره های تامین عرضه، روابط تجاری چین و امریکا، کارایی خلاقیت، نعل اسب
مدل نعل اسب
برای درک بیشتر زنجیره های عرضه که شرکت های چینی امریکایی را به هم پیوند می دهند، مدل نعل اسب را در نظر بگیرید. نعل اسب مدلی برای نشان دادن روابط میان سه بعد تجارت، ایده پردازی و توسعه محصول: تولید، مکان یابی، برند یابی و مدیریت زنجیره عرضه است که روابط اقتصادی امریکایی- چینی را تشکیل می دهد. مدل نعل اسبی نشان دهنده خطوط تراز زنجیره تامین عرضه است که شرکت های چینی را به هم متصل می کند به خصوص شرکت هایی که در نزدیکی نقطه تولید فیزیکی با شرکت های امریکایی کار می کننند. این همان چیزی است که بسیاری از افراد به غلط فرض می کنند. با این حال زنجیره تامین معمولا از نقطه شروع مفهوم تولید فیزکی شروع می شود و تا زمان بازار یابی و مصرف ادامه می یابد. سازمان توسعه و همکاري اقتصادي در گزارشي اعلام کرده‏است که چين در پنج سال آينده با پيشي گرفتن از آمريکا و آلمان جايگاه بزرگترين صادر کننده جهان را به خود اختصاص مي‏دهد.

قبل از ورود به بحث مدیریت توزیع فیزیکی فرض بر این است که درمورد سازماندهی کانال یا شبکه ای از واسطه ها تصمیم گرفته ایم. این واسطه ها مسئول نقل و انتقال کالا از تولیدکننده به مصرف کننده هستند.
هر عضو کانال باید به دقت انتخاب شود و شرکت تصمیم بگیـرد که خواستار چه نوع رابطه ای با آنهاست. با ایجاد چنین شبکه ای، سازمان درنظر می گیرد که چگونه کالاها ازنظر فیزیکی به طور صحیح از تولید به مصرف انتقال می یابند.

مدیریت توزیع فیزیکی در ارتباط با اطمینان از تولید محصول در زمان و مکان مناسب است.

بازاریابان تجربی و عملی معمولاً روی یک زمینه برجسته بیش از سایر جنبه ها تمرکز داشته اند. آنها متوجه این امر شده اند که مدیریت توزیع فیزیکی همان جنبه برجسته از مدیریت بازاریابی عمومی است. بیشتر تجربیات بازاریابی از زمینه های نظامی الهام گرفته است. در زمان جنگ جهانی دوم و جنگهای کره و ویتنام، افسران پشتیبانی مدیریت توزیع فیزیکی را به صورت گسترده در زمینه ارسال غذا، اسلحه، دارو و سایر تجهیزات نظامی ازکلیه نقاط جهان به نقاط جنگی به کار می برده اند. مهارت نظامی که بازاریابی برای استفاده در مدیریت توزیع فیزیکی به کار گرفت، امروزه لجستیک نام دارد.

مدیریت بازاریابی پی برد که توزیع را باید به شیوه های علمی سازمان داد و به همین دلیل مفهوم لجستیک تجاری توسعه یافت و اهمیت مدیریت توزیع فیزیکی را افزایش داد.

همزمان که اهمیت تجزیه و تحلیل بازاریابی افزایش یافت مدیران نیز به هزینه های توزیع فیزیکی واقف می شدند.

در زمانی که نظامیان علاقه مند به پیروزی در جنگ هستند اولین هدف بازرگانی، جلب رضایت مشتری به روشی است که منافع موسسه را نیز تامین کند.

روشهای لجستیک تجاری می تواند در مدیریت توزیع فیزیکی به کار برده شود. بدین منظور، نباید فراموش کنیم که صرفه جویی زیاد در هزینه توزیع ممکن است در بلندمدت سبب کاهش فروش و نارضایتی مشتریان شود. از سوی دیگر، فراهم کردن خدمات در سطح عالی ممکن است اقتصادی به نظر نرسد و سبب زیان سازمان گردد.

ایجـــاد تعادل بین خدمات و هزینه ها مسئله ای است که مدیران سیستم توزیع فیزیکی پیوسته با آن روبرو هستند. دلیل اصلی توجه به آن به عنوان یک وظیفه بازاریابی تغییرات محیطی روزافزون است.

در گذشته نگهداری موجودیهای زیاد کالا و موادخام برای سازمانها امری متداول بود. امروزه بخش خصــوصی و صنایع علی رغم خط مشی های متفاوت و دیدگاههای مختلف، میزان موجودیهای خود را در حداقل ممکن نگاه می دارند. نگهداری بیش از حد موجودی، اتلاف سرمایه تلقی می شود زیرا درآمدی را برای شرکت ایجاد نمی کند.

رابطه: تولید به موقع و مدیریت توزیع فیزیکی شرکتهایی که خواهان خدمات تولید به موقع از تامین کنندگان هستند اوقات کمی را روی مسائل ذخیره مواد و امور مربوط به آن صــرف می کنند و به طورکلی به خدمات عرضه کننده برای عدم وقفه در چرخه تولید متکی هستند. این سیستم توزیع به وسیله برخی از افراد شاغل در بخش تدارکات یعنی افراد پیگیری کننده فعال می شود. این افراد وظیفه دارند که پیشرفت سفارشات و محموله های ارسالی را نه تنها با عرضه کنندگان مستقیم چک کنند بلکه کل زنجیره عرضه را پوشش دهند.

خطوط تولید به طور وسیعی خود را با اتوماسیون تطبیق داده اند و قدرت خرید زیاد شرکتها کنترل های غیرپولی را ایجاب می کند.

صرفه جوییهای وسیع مالی می تواند درنتیجه کاهش یا حذف هزینه های انبارداری ایجاد شود، درصورتی که روش تولید به موقع به وسیله عرضه کنندگان به کار گرفته شود.

اگر در این اندیشه باشیم که فرایند لجستیک صرفاً حمل و نقل را دربرمی گیرد، سخت در اشتباهیم. مدیریت توزیع فیزیکی در ارتباط با جریان کالاها از مرحله درخواست سفارش تا زمان تحویل به مشتری است. علاوه بر حمل و نقل، مدیریت توزیع فیزیکی مستلزم رابطه نزدیک با برنامه ریزی تولید، خرید و سفارش، کنترل مواد و انبارداری است. تمام این زمینه ها به منظور تعامل موثر با یکدیگر برای ایجاد سطح مناسب خدمات موردنیاز مشتری و هزینه های شرکت باید کنترل شود.

در زمینه زنجیرۀ تأمین پویا، بهبود مداوم عملکرد برای اغلب تهیه کنندگان، تولید کنندگان و خرده فروشان مرتبط، به منظور تقویت رقابت يك موضوع حياتي است.

 

وضعیت هزینه

ویژه با هزینه

دکمه بازگشت به بالا