دانلود مقاله توربین و نیروگاه حرارتی بخار رجایی

ریال730.000

این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “توربین و نیروگاه حرارتی بخار رجایی” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.

 

مشخصات مقاله
عنوان مقاله توربین و نیروگاه حرارتی بخار رجایی
فرمت مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF)
تعداد صفحات مقاله 43  صفحه
سایز متن مقاله 14
فونت متن مقاله بی نازنین
رشته های مرتبط با این مقاله برق
گرایش های مرتبط با این مقاله برق صنعتی – برق قدرت – شبکه های انتقال و توزیع
موضوعات نیروگاه – توربین
منبع و رفرنس دارد
کد محصول w59
حجم فایل 39Mb
وضعیت آماده خرید و دانلود

 

فهرست مطالب مقاله
1- مقدمه
2- اهداف ساخت نیروگاه شهید رجائی
3- موقعیت جغرافیایی
4- شرایط محیطی
5- سوخت نیروگاه
6- آب مصرفی نیروگاه
7- مشخصات فنی نیروگاه
8- مشخصات فنی توربین
9- شرایط بخار
10- مشخصات فنی ژنراتور
11- مشخصات فنی برج خنک کننده
12- کندانسور
13- پست کیلو ولت
14- نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجائی
فصل اول : سیکل نیروگاه بخار
1- کندانسور
2- Condensate pump
3- Condensate polishing
4- Condensate booster pump
5- Main ejector
6- Gland codenser
7- Feedwater heater
8- مسیر اتصال کوتاه برای هر هیتر
9- Deaerator
10- Storge tank
11- Boster pump
12- Boiler feed water pumps
13- Hp No / Heater
14- Boiler drum
فصل دوم : دیگ بخار و سیستم سوخت رسانی
1- وظیفه دیگ بخار
2- اجزاء دیگ بخار
3- اجزاء دیگ بخار در مسیر هوا ودود
4- مسیر سوخت رسانی دیگ بخار
فصل سوم : توربین بخار
1- توربین بخار
2- راه اندازی سرد
3- خواباندن نرمال
4- خواباندن اضطراری
5- راه اندازی داغ
6- حفاظت توربین
7- تعداد ولو های بخار
8- ترنینگیر
فصل چهارم : سیتم های خنک کننده
1- سیستم برجهای خنک کن
2- پیک کولر
3- خنک کن هوای ژنراتور
4- مشخصات کولر های هیدروژن
5- خنک کننده روغن ترانسفورماتور
6- پمپ های آب سیر کوله
7- برج خنک کن کمکی
فصل پنج :الکتریک
1- ژنراتور
2- اتاق فرمان
3- ترانسفورماتور ها
4- دیزل خانه
5- ترانس استیشن
6- پست کیلو ولت
7- تپ چنجر
منابع

 

بخشی از متن مقاله
توربين بخار:
توربين يكي از مهمترين قسمتهاي يك نيروگاه بخار است. در توربين يك واحد بخاري، بخار سوپر هيت از بويلر وارد آن شده و پس از اينكه اين خروجيها را Extraction مي‌نامند. بخار از اين خروجي ها به مصارف گوناگوني مي‌رسد از جمله مهمترين آن‌ها فرآيند گرم كنندگي در هيتر‌ها است كه توسط همين بخارهاي استخراجي انجام مي‌گيرد و در اولين طبقه از توربين hp بخار خروجي بعلت داشتن فشار و دماي بالا و داشتن قابليت احياء مجدد آن به بويلر برده مي‌شود. راه اندازي توربين و خواباندن آن تابع شرايط بسياري است شرايطي كه تماماً مربوط به طراحي و نوع بهره برداري از توربين مي‌گردد. بهره برداري توربين به چهار قسمت تقسيم مي‌شود:
1- راه اندازي سرد (Cold Startup)
2- خواباندن نرمال (Normal Shut down)
3- خواباندن اضطراري (Emergency Shut down)
4- راه اندازاي گرم يا داغ (Hot / warm shut up)
راه اندازي سرد:
براي توربين كه مدت طولاني خوابانده شده راه اندازي سرد يك روند معمولي است. راه اندازي سرد در محدودة دماي اوليه فلز (رتور) توربين فشار قوي تعريف مي‌شود اين توربين يك ترموكوپل فنر مرحلة تخت دارد. اگر دما از120˚c قبل از اينكه بخار وارد شود كمتر باشد روند راه اندازي سرد استفاده مي‌شود. اين روند شامل شتاب دادن واحد سرعت 500RPM و نگه داشتن در آن سرعت براي چك كردن تجهيزات توربين لازم است تا اينكه مطمئن شويم شرايط غير رضايت بخشي وجود ندارد و اين يك آزمايش خوبي براي توربين است. براي بستن لوله‌ها در حالتي كه صداي غير معمول شنيده مي‌شود يا شرايط نامطلوب وجود دارد واحد را به طور يكنواخت با شتاب 255 rpm/min شتاب ميدهيم تا به سرعت 2000 برسد سپس در آن سرعت توربين را نگه مي داريم تا رتور گرم شده، اين گرم كردن بسيار مهم است. زيرا وقتي بار توربين افزايش پيدا مي‌كند اگر توربين گرم نشده باشد ممكن است بخار ورودي به توربين كندانسه شده (البته مقداري از آن) و باعث وارد آوردن خسارت زيادي خصوصاً به پره‌هاي توربين گردد. يكي ديگر از مهمترين هدفهاي دورة دم دماسازي اجتناب از به خطر انداختن يم شكست خشك است كه به تنشهاي محوريترين زماني كه در زير دماي انتقال است مربوط مي‌گردد.
طول دورة نگهداري به دماي اوليه رتور وابسته است همين‌طور كه فشار و دماي بخار ورودي به توربين(شكل 22) به اين گرم كردن بايد ادامه داد تا توربين به شرايط سگرون كردن برسد. يك راه‌اندازي سرد معمولاً بعد از يك تعمير اساسي يا خواباندن طولاني توربين اتفاق مي‌افتد(راه اندازي توربين در دو مرحله انجام مي‌گيرد)
خواباندن نرمال:
زماني كه واحد در طول مدت زمان طبق جدول تعميرات تحت بازرسي است يا براي تنظيمات كه ممكن است احتياج باشد از خواباندن استفاده مي‌كنند. توربين نيز به دلايل اضطراري ديگري ممكن است خوابانده شود. در زمان خواباندن توربين ژنراتور عوامل مهم زير بايد مورد توجه قرار بگيرد:
1- تنشهاي حرارتي 2-دليل خواباندن 3- طول مدت خواباندن 4- شرايط بويلر براي راه‌اندازي مجدد
مهمترين عامل تنش حرارتي است. تنش حرارتي در اثر تغيير دماي روتور جائيكه سطح رتور و داخل آن در دماي مختلفي هستند بوجود مي‌آيد. اين اختلافات دما ممكن است در اثر تغييرات سريع بار به وجود آيد در جهت كم كردن تنشهاي حرارتي بار بايد در يك نرخ كم كاهش داده شود تا تغييرات دما سريعاً از بين برود.
خواباندن اضطراري:
يك خواباندن اضطراري مي‌تواند در اثر يك تريپ جريان در لوله‌ها باشد يا يك خواباندن شتابرده (خيلي تند) بخاطر ك شرايط غير معمول (مانند كاهش فشار دريچة كنترل بخار TV) باشد. شرايط اضطراري را نمي‌توان پيش بيني كرد. اين شرايط ممكن است در اثر خرابي تجهيزات يا اشتباه پرسنل باعث گردد خواباندن اضطراري مي‌تواند به دلايل زير باشد:
1- تريپ جريان لوله‌اي 2- افت جزئي تجهيزات كمكي 3- افت تمام توان 4- افت فشار گلوئي
راه اندازي داغ:
يك راه اندازي داغ شبيه راه اندازي سرد است. از جمله عوامل تعيين كننده در راه اندازي داغ دماي رتور توربين است اگر دماي فلز توربين HP (دماي اوليه)
بالاتر از 350˚c باشد روند راه اندازي داغ استفاده مي‌شود. دورة زماني تعريف شده براي شتاب دادن واحد تا سرعت سنكرون در دماي اوليه مابين بخار و دماي فلز رتور تعيين مي‌گردد كه با تنظيم صحيح شرايط بخار ورودي معمولاً انجام مي‌پذيرد. معمولاً راه اندازي واحد بعد از يك تريپ كوتاه را راه اندازي داغ گويند
حفاظت توربين
در مواقعي كه توربين تريپ داده مي‌شود لازم است سيكل آن و بخار در گردش باشد تا بعد از رفع عيب راه‌اندازي توربين به روش راه آندازي داغ مجدداً صورت بگيرد. به همين منظور بعد از بستن ولوهاي بخار اصلي به خط CRH ريخته و از آنجا به RH (Re Heat) بويلر مي‌رود. به همين منظور لازم است انرژي بخار اصلي گرفته شود يعني دما و فشار آن افت كند تا بتوان بخار را وارد كندانسور كرد. براي همين منظور خط by pass را در مسير M.S و HRH قرار داده‌اند.
عمليات افت فشار و دما بوسيلة تزريق آب در اين خطوط در مواقع تريپ واحد انجام مي‌گيرد. خط M.S داراي دو خط by pass تحت عنوان HP by pass و خط HRH داراي يك خط by pass تحت عنوان LP by pass است كه به كندانسور ختم ميشود به اين ترتيب بخاريكه مي‌بايست توربين را به حركت در آورد با دارا بودن شرايط بخار ورودي به كندانسور وارد كندانسور شده و كندانسه مي‌گردد.
آب لازم براي تزريق به HP by pass توسط يك خط لوله بعد از بويلر تيدپمپ B.F.P كه در شكل 25 نمايش داده شده تأمين مي‌شود و آب لازم براي تزريق به LP by pass توسط يك از خط از كندانسيت بوستر پمپ C.S.P كه در شكل 25 نمايش داده شده تأمين مي‌گردد.

 

وضعیت هزینه

ویژه با هزینه

دکمه بازگشت به بالا