دانلود مقاله روانشناسی دین از دیدگاه یونگ

ریال470.000

این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “روانشناسی دین از دیدگاه یونگ” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.

 

مشخصات مقاله
عنوان مقاله روانشناسی دین از دیدگاه یونگ
فرمت مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF)
تعداد صفحات مقاله 17 صفحه
سایز متن مقاله 14
فونت متن مقاله بی نازنین
رشته های مرتبط با این مقاله علوم و معارف اسلامی – علوم اجتماعی – جامعه شناسی – فلسفه
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی دین – دین شناسی – فلسفه دین – مردم شناسی – جامعه شناسی کاربردی
موضوعات دین – کارل گوستاو یونگ
منبع و رفرنس دارد
کد محصول w2109
حجم فایل 1Mb
وضعیت آماده خرید و دانلود
فهرست مطالب مقاله

چکیده

مقدمه

روش تحقیق

تاریخچه روانشناسی دین

نظریه مولر و تیله در مورد روانشناسی دین

بحث و تجزیه و تحلیل

تأثیرگذاری بر «تبدیل ها»

نتیجه

منابع

 

بخشی از متن مقاله

چکیده

هدف این مقاله این است که روانشناسی دین یونگ را در چارچوب توسعه مطالعات دین در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم قرار دهد. من استدلال می‌کنم که روان‌شناسی دین یونگ ترکیبی است بین سنت «علم دین» که توسط بزرگانی مانند ماکس مولر و کورنلیس پتروس تیله ارائه شده است، و روان‌شناسی دین که یونگ در آثار دو استاد روشنفکر خود، تئودور با آن مواجه شد. فلورنوی و ویلیام جیمز

بحث و تجزیه و تحلیل

بنابراین، خیال‌پردازی‌هایی که توسط چنین درون‌گرایی‌هایی ایجاد می‌شد، نه تنها خاطرات شخصی یا کودکانه، بلکه خاطراتی از نژاد را آشکار می‌کرد. نمونه‌ای از آن انسان فالوس خورشیدی بود که افسانه باستانی یک خورشید فالوس را که تقریباً به طور مشابه در آیین میترایی می‌توان یافت، توهم زد (یونگ 1916: 108-109). یونگ پارادایم رمزنگاری فلورنوی را به گونه ای گسترش داد که چنین خاطرات باستانی را شامل شود. همانطور که شمداسانی استدلال کرده است، می توان این روش را «فیلوکریپتومنزیا» نامید (شمداسانی 2003: 218). در نسخه‌های بعدی Wandlungen و Symbole der Libido، یونگ به‌طور گذشته‌نگر تشخیصی را برای خانم میلر ارائه کرد که بیشتر با این مدل مطابقت داشت و او را به یک اسکیزوفرنی نوپای تبدیل کرد (شمداسانی 1990:27).

 

وضعیت هزینه

ویژه با هزینه

دکمه بازگشت به بالا