این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “انواع ارزشیابی و مفیدترین نوع آن در کلاس درس” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.
دانلود مقاله انواع ارزشیابی و مفیدترین نوع آن در کلاس درس
ریال440.000
مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | انواع ارزشیابی و مفیدترین نوع آن در کلاس درس |
فرمت مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF) |
تعداد صفحات مقاله | 14 صفحه |
سایز متن مقاله | 14 |
فونت متن مقاله | بی نازنین |
رشته های مرتبط با این مقاله | مدیریت – علوم تربیتی |
گرایش های مرتبط با این مقاله | آموزش ابتدایی – تکنولوژی آموزشی – تحقیقات آموزشی – برنامه ریزی درسی |
موضوعات | مدرسه |
منبع و رفرنس | دارد |
کد محصول | w2098 |
حجم فایل | 1Mb |
وضعیت | آماده خرید و دانلود |
فهرست مطالب مقاله |
ارزیابی کیفی توصیفی ارزیابی اولیه یا ارزیابی آغازین: ارزیابی تکوینی یا مداوم: مزایای ارزیابی تکوینی یا دایمی: ارزیابی تشخیصی: ارزیابی نهایی: روشهای جدید ارزیابی پیشرفت تحصیلی ارزیابی توصیفی (مدل جدید) ارزشیابی فرآیند ارزشیابی تاثیر ارزیابی نتایج ارزیابی خلاصه کدام نوع ارزیابی شامل یادگیری بیشتر می شود و برای کلاس ما مفید تر است؟ تفاوت بین ارزشیابی کیفی (توصیفی) و کمی نتیجه گیری منابع ارزیابی کیفی توصیفی ارزیابی اولیه یا ارزیابی آغازین: ارزیابی تکوینی یا مداوم: مزایای ارزیابی تکوینی یا دایمی: ارزیابی تشخیصی: ارزیابی نهایی: روشهای جدید ارزیابی پیشرفت تحصیلی ارزیابی توصیفی (مدل جدید) ارزشیابی فرآیند ارزشیابی تاثیر ارزیابی نتایج ارزیابی خلاصه کدام نوع ارزیابی شامل یادگیری بیشتر می شود و برای کلاس ما مفید تر است؟ تفاوت بین ارزشیابی کیفی (توصیفی) و کمی نتیجه گیری منابع |
بخشی از متن مقاله |
ارزیابی اولیه یا ارزیابی آغازین: اولین ارزیابی معلم که قبل از فعالیتهای آموزشی وی انجام می دهد، ارزیابی اولیه یا ارزیابی آغازین نامیده می شود. این نوع ارزیابی برای دو منظور استفاده می شود ، یعنی برای پاسخ به دو س سووال زیر: 1. آیا فراگیران در حال حاضر بر دانش و مهارت های پیش نیاز جدید تسلط دارند؟ 2- فراگیران چه میزان از اهداف و محتوای درس جدید را آموخته اند؟ اگرچه این ارزیابی اولیه بسیار مفید است ، اما همیشه لازم نیست. اما انجام ارزیابی اولیه زمانی ضروری است که معلم از دانش و مهارت های قبلی دانش آموزان خود به اندازه کافی اطلاع نداشته باشد. این ارزیابی به معلم کمک می کند تا نقایص یادگیری دانش آموز را دریابد و آنها را حذف کند. قبل از اینکه بتوانید میزان اثربخشی پروژه خود را اندازه گیری کنید ، باید تعیین کنید که آیا پروژه به نحو مطلوب اجرا می شود و آیا به مخاطب مورد نظر می رسد یا خیر. مشخص کردن هدف ، ساختار ، برنامه ریزی و مخاطبان پروژه بسیار مهم است. به همین دلیل است که ارزیابی فرآیند باید قبل از هر نوع ارزیابی دیگری انجام شود. |
وضعیت هزینه | ویژه با هزینه |
---|