این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “عوامل موثر بر رشد صادرات گوشت قرمز” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.
دانلود مقاله عوامل موثر بر رشد صادرات گوشت قرمز
ریال560.000
مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | عوامل موثر بر رشد صادرات گوشت قرمز |
فرمت مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF) |
تعداد صفحات مقاله | 26 صفحه |
سایز متن مقاله | 14 |
فونت متن مقاله | بی نازنین |
رشته های مرتبط با این مقاله | مدیریت – صنایع غذایی – کشاورزی |
گرایش های مرتبط با این مقاله | مدیریت بازرگانی – مدیریت صادرات و واردات – مدیریت امور گمرکی |
موضوعات | گوشت – رشد صادرات |
منبع و رفرنس | دارد |
کد محصول | w2084 |
حجم فایل | 1Mb |
وضعیت | آماده خرید و دانلود |
فهرست مطالب مقاله |
چکیده 1.مقدمه 2.مبانی نظری 2-1 تجزیه و تحلیل کلی روند تجارت خارجی ایران 2-2 مقدار و ارزش صادرات گوشت گوسفند، بره و بز طی سالهای 1978-88 2-3 نسبت صادرات به تولید گوشت قرمز در جهان و کشور های عمده 2-4 عوامل مؤثر در صادرات گوشت قرمز 2-5 مروری بر روند تولید و تجارت گوشت قرمز در جهان 2-6 مروری بر روند تولید و تجارت گوشت قرمز در ایران 3.بیان مسئله 3-1 اهمیت پژوهش 4.پیشینه تحقیق پیشینه خارجی پیشینه داخلی روش تحقیق پژوهش پایایی منابع پرسشنامه |
بخشی از متن مقاله |
مقدمه امروزه نقش صادرات بیش از آن که به ارز آوری برای کشور مهم باشد این نقش در اشتغال تولید، رشد اقتصادی و … ظاهر می شود.از طرفی برای صادرات بایستی تولیدی مازاد بر مصرف داخلی داشت و این امر مستلزم تولید بیشتر است. در کشور های کمتر توسئه یافته که از لحاظ سرمایه گذاری کمبود آن احساس می شود و یا روند سرمایه گذاری به کندی صورت می گیرد لزوم سرمایه گذاری دولت در بخش های زیر ساختی اقتصاد کشور برای جذب سایر سرمایه گذاری ها از جمله سرمایه گذاری مستقیم خارجی دیده می شود که این امر منجر به فراهم آمدن زمینه برای تولید و یا تولید بیشتر می شود که به دنبال آن تولید بیشتر منجر به صادرات بیشتر می شود.(محمود هوشمند و همکاران،1389؛128) همچنین آنچه در دهه های اخیر بیش از پیش نمود پیدا کرده است، بین المللی شدن تجارت و روی آوردن شرکت ها به بازار جهانی است. تعداد فزاینده ای از شرکت ها در این فضا فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت های بین المللی شان به منظور کسب اهدافی چون رشد، کسب سود و فروش،ایجاد تنوع برای ریسک های تجاری و حتی تلافی حضور خارجی ها در بازارشان یافته اند. در این شرایط تقریبا تمام شرکت ها بدون توجه به اندازه آن ها و صنعت در حال فعالیت یا ملیتشان با این واقعیت مواجه هستند و دریافته اند که انتخاب گزینه عدم فعالیت در بازار های جهانی به زودی برای آن ها دیگر وجود نخواهند داشت. در این راستا و در جهت توسعه تجارت، اقتصاد ها در سراسر جهان در حال پیچیدگی زدایی جهت دستیابی به بازار های بین المللی و نیز آزاد سازی تجاری هستند. برای ورود به این بازار جهانی شرکت ها از رویکرد های مختلفی بهره گرفته اند که یکی از آن ها رویکرد رشد و توسعه صادرات می باشد. از آن جا که صادرات مستلزم به کارگیری کمترین منابع بوده، کمترین ریسک را دارد و نیز کمترین تعهد سازمانی را در پی دارد، لذا این رویکرد معروف ترین و آسان ترین رویکرد اتخاذ شده توسط شرکت ها در تلاش برای ورود و نفوذ به بازار های خارجی می باشد. (ناطق و نیاکان،1388؛به نقل از لئونیدو و بینشان:44) گوشت قرمز به عنوان یکی از عمده ترین مواد غذایی مصرفی انسان ها شناخته شده که با دارا بودن منابع سرشاری از پروتئین، انرژی و ویتامین های بی، مواد معدنی و اسید های آمینه جزء منابع مغذی و ارزشمند غذایی محسوب می گردد. انواع گوشت ها به عنوان یک ماده خوراکی مغذی به چندین دسته کلی تقسیم شده اند. بزرگترین دسته بر حسب حجم مصرف، گوشت قرمز است که شامل گوشت گاو، گوسفند و گوساله بوده و متداول ترین انواع گوشت مصرفی هستند. درایران فراورده های حیوانی و به طور عمده گوشت قرمز و لبنیات، به دلیل مشکلات متعدد نقش کمتری در تامین کالری مورد نیاز بدن داشته اند. به طوری که مصرف آن به ویژه در مناطق روستایی و در گروه های کم درآمد در سطح حداقل و نامطلوب است. علاوه بر ارزش بالای غذایی گوشت قرمز در ایران و جهان، صنایع مرتبط با تولید، نگه داری، بسته بندی، فرآوری و توزیع گوشت قرمز نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و تجارت کشورهای درگیر با آن و در کل در تمام دنیا ایفا می نمایند. اما متأسفانه سهم ایران در تولید و تجارت این کالای اساسی در مقیاس جهانی اندک و ناچیز است.این مقاله ضمن مروری مختصر و اجمالی بر متغیرهای عمده ی بازار جهانی گوشت قرمز همچون روند تولید، مصرف، تجارت و قیمت در سال های اخیر، روند وضعیت ایران در هریک از این متغیرها را در دوره مورد بررسی می نماید.(چراغی و قلی پور،1389؛89) |
وضعیت هزینه | ویژه با هزینه |
---|