مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | بازار حقوق مالی سیستم انتقال برق |
فرمت مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF) |
تعداد صفحات مقاله | 54 صفحه |
سایز متن مقاله | 14 |
فونت متن مقاله | بی نازنین |
رشته های مرتبط با این مقاله | برق |
گرایش های مرتبط با این مقاله | برق قدرت – برق صنعتی – شبکه های انتقال و توزیع |
موضوعات | بازار برق |
منبع و رفرنس | دارد |
کد محصول | w2065 |
حجم فایل | 1Mb |
وضعیت | آماده خرید و دانلود |
فهرست مطالب مقاله |
1- مقدمه 2-2 مدل هاي بازار برق 2-3 ساختار بازار 2-3-1 اجزاء کلیدی بازار 2-4 انواع بازار برق 2-4-1 بازار انرژی 2-4-2- بازار انتقال 3-معانی FTR و PTR 3-1 دلایل استفاده از حقوق انتقال 3-2 حقوق انتقال فیزیکی (PTR) 3-3 حقوق انتقال مالی (FTR) 4- طراحي بازار انتقال 4-1 مروري بر بازار هاي انتقال 4-2 مالکیت حقوق انتقال مالی (FTR) 4-2-1FTR 4-2-2 تخصیص وقیمت گذاری حقوق انتقال مالی (FTR) 4-2-3 درآمد FTR ها 4-2-4 انتقادات و ايرادات مدل FTR 4-2-5 FTR ها وتوان بازار 4-2-6 نقش FTR ها در سرمایه گذاری در بخش انتقال 6-1-2 حقوق انتقالی ثابت FTR 6-1-3 بدست آوردن ومعامله حقوق مالی ثابت 6-1-4 سرویس های شبکه (روش اول بدست آوردن FTRها) 6-1-6 مزايده هاي ماهانه FTR 6-1-5 سرويس هاي انتقال نقطه به نقطه (روش دوم) 6-1-7 عملكرد واجراي بازار 6-1-8 تسويه FTRها وقيمت ها 6-2 بازار نيويورك 6-2-2 بدست آوردن وتجارت TCC ها 6-2-1 قراردادهاي انتقال ترافيك (TCC) 6-2-3 مزايده ها 6-2-4 عملكرد واجراي بازار 6-3 بازار كاليفرنيا 6-3-1 حقوق انتقالي استوار 6-3-2 بدست آوردن ومعامله FTR 6-3-3 مزايده ها 6-3-4 عملكرد واجراي بازار 6-4 بازار نيواينگلند (NEW ENGLAND) 6-4-1 حقوق انتقال مالي 6-5 بازار تگزاس (ERCOT) 6-4-2 بدست آوردن ومعامله FTR ها 6-4-3 مزايده ها 6-5-2 مزايده ها 6-5-1 حقوق انتقال در ترافيك (TCR) 6-5-3 عملكرد واجراي بازار 6-6-2 بدست آوردن وتجارت FTRها 6-6 بازار نيوزلند 6-6-3 مزايده ها 6-6-1 حقوق انتقادي مالي 7- نتيجه گيري |
بخشی از متن مقاله |
مقدمه در كشور ما هم بازار برق زمينه اي براي اجرايي شدن بند «ج» اصل 44 است و مقدمات اجرايي شدن آن نيز در قسمتهايي از بازار برق فراهم شده است. در تفسير اين اصل آمده است كه 80% نيروگاهها بايد به بخش خصوصي واگذار شود اما يكي از ابزارهاي مهمي كه بايد در بخش توليد برق وجود داشته باشد اطمينان از وجود يك محيط رقابتي است. |