این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “تغییرات رخ داده بر توصیف کیفی” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.
دانلود مقاله تغییرات رخ داده بر توصیف کیفی
ریال530.000
مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | تغییرات رخ داده بر توصیف کیفی |
فرمت مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF) |
تعداد صفحات مقاله | 23 صفحه |
سایز متن مقاله | 14 |
فونت متن مقاله | بی نازنین |
رشته های مرتبط با این مقاله | مدیریت – روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله | تحقیق در عملیات |
موضوعات | روش تحقیق |
منبع و رفرنس | ندارد |
کد محصول | w2028 |
حجم فایل | 1Mb |
وضعیت | آماده خرید و دانلود |
فهرست مطالب مقاله |
چکیده منطق پژوهش تطبیقی طرح مسئله ضرورت موضوع واحد تحلیل روش تطبیقی آزمون تطبیقی نظام مند تاکید بر روش های تحقیق |
بخشی از متن مقاله |
چکیده دیدگاه کلی تحقیق توصیفی به صورت یک سطح پایین از تحقیق بر بسیاری از محققانی که اقدام به اجرای تحقیقات خاصی می کنند و بر این باورند که روش ها واقعی نمی باشند و یا این که روش ها ممکن است از توصیف کیفی تبعیت نکنند در نظر گرفته می شود. هدف مطالعات توصیفی کیفی، ارایه یک خلاصه جامع از رویداد ها به صورت روزانه است. محققانی که مطالعات توصیفی کیفی انجام می دهند، بیشتر نزدیک به داده ها و کلام و رویداد های روزانه هستند. طرح های توصیفی کیفی به صورت انتخابی هستند ولی ترکیبی منطقی از نمونه برداری و جمع اوری داده، تحلیل و روش های ارایه را شامل می شوند. مطالعه توصیفی کیفی، روش انتخاب به خصوص در زمانی می باشد که توصیف مستقیم پدیده ها مد نظر باشد. لغات کلیدی: توصیف کیفی، روش های تحقیق کیفی، تحلیل محتوی کیفی، توصیف و تفسیر محققان کیفی اقدام به انتخاب از طیف وسیعی از روش های پیچیده فنی و نظری می کنند. بر این اساس، استفاده از روش های ساده تر کمی عجیب به نظر می رسد: یعنی توصیف کیفی. این خود پیچیدگی افزایشی روش های کیفی و سختی روش ها را در تحقیقات پرستاری نشان می دهد که موجب شده است تا کشف مجدد توصیف کیفی لازم باشد. تحقیقات توصیفی بیشتر در متون پژوهشی بر اساس سلسله مراتب طرح تحقیق کمی تشریح می شوند. در این سلسله مراتب،آزمایشات حقیقی با هدف پیش بینی و کنترل به صورت استاندارد طلایی بوده و هر گونه طرح دیگر ممکن است ضعیف یا غیر ازمایشی باشد. دیدگاه توصیف در تحقیقات کیفی به صورت شکل خام تحقیق در نظر گرفته می شود و اثر منفی بر محققان در عرصه پژوهش دارد که بسیاری از آن ها ملزم به دفاع از تحقیقات خود به صورت چیزی فراتر از توصیف محض می باشند. اين روش يكي از مهمترين و پركاربردترين روش هاي علوم اجتماعي كلان نگر است كه به دنبال پاسخ دادن به پرسش هاي بزرگ مي پردازد و در سطح مياني و كلان واحدهاي مشاهده و سطح تحليل خودرا مورد بحث قرار مي دهد. در واقع در علوم اجتماعي اين تحقيقي در پي بررسي تفاوت و تشابه در بين كل ها و ترتيبات اجتماعي است. تحليل روش تطبيقي علاوه بر توصيف و تبيين مشابهت ها و تفاوت ها شرايط و پيامدها واحدهاي اجتماعي كلان و بزرگ مقياس همچون ملت ها، جوامع و كشورها را مورد مطالع قرار داده است. در اين تحقيق مقايسه جوامعي كه داراي ماهيت و ساخت هاي يكسان و مشابه ( مورد محور- كيفي) و تطبيقي جوامعي كه داراي ماهيت و ساختار متفاوت ( متغير محور- كمي) مي باشند مورد بحث قرار مي گيرد. با توجه به اين مسئله مي توان به دو صورت تطبيق دروني و بيروني پديده هاي اجتماعي را در واحدهاي كلان اجتماعي مورد بحث و تفسير قرار داد، بر همين مبنا، گذار از نظريه هاي عمومي و رسيدن به نظريه هاي ساختاري در حوزه جامعه شناسي بالاخص (جامعه شناسي تاريخي- انقلاب- سياسي- سازمان ها- توسعه و تغييرات اجتماعي) اهميت روش تحليل تطبيقي را دوچندان كرده است؛ بر اين اساس حجم نمونه واحدها يا نمونه هاي مورد بررسي از نكات مهم و اساسي اين نوع تحقيق است كه مطالعه تحقيق تطبيقي كمي را با موارد زياد در قالب ( Nبزرگ) و مطالعه تطبيقي كيفي را با موارد محدود (N كوچك) مورد تفسير و تبيين قرار مي گيرد. بر اين اساس مطالعه تحقيقاتي در بررسي پديده هاي اجتماعي در قالب طرح هاي پژوهشي شبيه ترين و در عين حال متفاوت ترين نظام با روش هاي توافق و اختلاف مورد بحث مي باشد. منطق پژوهشي اين تحقيق بر اين امر استوار است كه، ماهيت پديده هاي اجتماعي را نمي توان بر اساس رويكرد ميكانيكي و ساده انگارانه سازگارنمود، بلكه بر اساس يك پيكربندي و درك روابط زنجيره اي علل همراه با يك رويكرد وابسته به تحليل هاي تاريخي و اجتماعي در قالب سير تحول زنجيره اي و احتمال گرايانه بايد پديده اجتماعي را مورد تفسير، تشريح و تبيين قرار داد؛ و بايد از رويكردها تفريدي و انقطاعي در ساختار پديده اجتماعي برحذر بود. مهمترين تكنيك تحقيق كيفي تطبيقي كه در بررسي تحليلي پديده هاي اجتماعي از جمله مباحث جامعه شناسي سياسي- تاريخي و انقلاب در اين نوع تحقيقات مورد توجه قرار گرفته است، جبر بولي است، كه توسط ریگين در كتاب راهبردهاي كمي و كيفي روش تطبيقي خود مورد بحث و تشريح قرار گرفته است. اين تكنيك بر پايه مقايسه اسمي استورات ميل به صورت مقوله هاي دو ارزشي توانسته فرضاً پديده انقلاب را از طريق روش شناسي ضمني و تلويحي تحقيقات تطبيقي- تاريخي مورد تبيين و تفسير قرار دهد. در اين تكنيك محققان مي توانند به وارسي تركيب هاي متفاوت از تبيين كننده هاي پديده بله عنوان علل يك نتيجه ( معلول واحد) دست يابند. اين تكنيك داراي ده ويژگي منحصر به فرد است كه براي تحليل مجموعه داده هايي با N متوسط ( 10 تا 50 مورد) به كار مي رود. همچنين با توجه به تشريح اين تكنيك در تبيين پديده اجتماعي نمونه اي از كاربست هاي عملي اين فن را در حوزه مطالعات اجتماعي واحدهاي كلان و مياني در غرب و ايران بيان مي كنيم. طرح مسئله روش تطبیقی یکی از روش های متداول در علوم انسانی می باشد که با گذر از مشکلات و تنگناهای اساسی در ارتباط با مسئله ذات گرایی و تطبیق پدیده های اجتماعی و انسانی در تمام فرهنگ ها و ادیان جهت روشن کردن ابعاد پدیده مورد مطالعه، امکان نقد و داوری دوباره آن را فراهم می نماید؛ و راه را برای گفتگو و تعامل میان فرهنگ ها باز می کند. در حال حاضر در علوم انسانی و اجتماعی روش تطبیقی مبتنی بر فعال و سیال نمودن ذهن تاریخ بشری است، و یکی از روش های فکری رایج و اساسی به شمار می رود.« این روش اساساً بر این فلسفه مبتنی است که حقیقت در کل جهان، تاریخ، جامعه و طبیعت متجلی است. از این رو برای حرکت به سوی حقیقت ناگزیر باید به صورت شناور داده تاریخی ذهن بشر را با همدیگر مواجه سازیم تا امکان پیدایش نکته های جدید فراهم شود. بدین ترتیب روش تطبیقی یکی از راه های پیدایش داده های ذهنی جدید و پیشرفت جامعه انسانی در آینده است. این روش می تواند به طور مداوم برای آینده طرح مساله کند و داده های ذهنی جدیدی را به وجود بیاورد. |
وضعیت هزینه | ویژه با هزینه |
---|