دانلود مقاله کنترل ترافیک و انرژی و شبکه توزیع مترو تهران – کرج

  • شناسه محصول : w123
وضعیت هزینه

ویژه با هزینه

 

مشخصات مقاله
عنوان مقاله کنترل ترافیک و انرژی و شبکه توزیع مترو تهران – کرج
فرمت مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF)
تعداد صفحات مقاله 74 صفحه
سایز متن مقاله 14
فونت متن مقاله بی نازنین
رشته های مرتبط با این مقاله برق – عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله برق صنعتی – برق قدرت – شبکه های انتقال و توزیع – مهندسی ترافیک یا حمل و نقل
موضوعات مترو
منبع و رفرنس دارد
کد محصول w123
حجم فایل 79Mb
وضعیت آماده خرید و دانلود

 

فهرست مطالب مقاله
پيش گفتار
فصل اول: مرکز فرمان کنترل ترافيک مترو تهران کرج
سيستم کنترل ترافيک
عملکرد سيستم
فصل دوم: مرکز فرمان کنترل انرژي مترو تهران – کرج
سخت افزار
نرم افزار
عملکرد سيستم
کامپيوترها و تجهيزات موجود در شبکه.
تجهيزات کنترل انرژي مستقر در پستها.
فصل سوم: شبکه انتقال و توزيع انرژي درمترو تهران – کرج
بخش پستهاي ترکشن
بخش خط انتقال 230 کيلو ولت
شبکه بالا سري ocs
منابع

 

بخشی از متن مقاله

فصل سوم:شبکه انتقال و توزیع انرژی

در فصل گذشته اشاره شد که سیستم های SCADA سیستم های کنترل کننده انرژ ی می باشند
وظایف امور انرژی :
عمده وظایف این امور عبارتند از تعمیر و نگهداری شبکه های انتقال دهنده انرژی ، سیستم های تبدیل کننده آن و همچنین شبکه تغذیه بالا سری ، به عبارت ساده تر وظیفه اصلی این امور تامین انرژی مورد نیاز سیستم و اطمینان از پایداری آن از لحاظ الکتریکی می باشد.

زیر مجموعه ها
این امور از بخشهای مختلفی تشکیل شده که ذیلاً فهرست وار عنوان می شوند.
– بخش پستهای تراکشن
– بخش خط انتقال 230 KV (کیلو ولت)
– بخش شبکه بالا سری (ocs)

1-بخش پستهای تراکشن
وظایف :
این بخش وظیفه در یافت و تبدیل انرژی الکتریکی ، حفاظت الکتریکی سیستم قطع و وصل و عملیات کلید زنی در سیستم ، کاهش افت ولتاژ در طول مسیر ، کاهش نویز حاصل از عبور جریان اندازه گیری پارامترهای الکتریکی سیستم را بعهده دارد.

زیر مجموعه ها
زیر مجموعه های این بخش عبارتند از :
– پست بنیادرنگ
– پست وردآورد
– پست آزادی
پست بنیار رنگ (S.S)
معرفی :
این پست پست اصلی سیستم تامین انرژی می باشد که در 5 کیلو متری شهر کرج واقع شده است این پست از نیروگاه منتظر قائم تغذیه می شود و دو خط انتقال سه فاز 230 کیلو ولت به صورت اختصاصی وارد این پست می گردد. که یکی از این فازها کور شده و از دو فاز دیگر استفاده می گردد. یکی از این خط ها برای مواقع اضطراری به صورت آماده باقی می ماند و خط دیگر انرژی مورد نیاز را تامین می کند. خروجی های این پست شامل 4 فیدر به ترتیب زیر است :
1- آزادی Down Line
2- آزادی Up Line
3- مهر شهر Down Line
4- مهر شهر Up Line

وظایف :
این پست وظیفه دریافت انرژی الکتریکی با ولتاژ 230 و تبدیل آن به ولتاژ های 50 و 25 را به عهده دارد همچنین وظیفه اعمال حفاظتهای الکتریکی لازم یا اجرای فرامین کنترلی قطع و وصل پارامترهای سیستم را بر عهده دارد .
زیر مجموعه ها :
این پست بطور کلی به دو بخش، که هر یک بخشهای دیگر را شامل می شوند تقسیم می شود که عبارتند از :
– تجهیزات Out Door
– تجهیزات In Door

تجهیزات خارجی ( Out Door)
تجهیزات Out Door در این پست به خاطر وجود سطوح مختلف ولتاژ دارای تنوع بیشتری نسبت به دیگر پستهای سیستم می باشند. این تجهیزات بطور اختصار عبارتند از :
1- لایت ارسترها : وظیفه جلوگیری از انتشار اضافه ولتاژ های بوجود آمده در سیستم و مهار آنها ( زمین کردن ) میباشد.تعداد 22 عدد لایت ارستر در پست بنیادرنگ مورد استفاده قرار گرفته است.
2- ترانسهای جریان : سه مدل ترانس جریان در این پست به کار گرفته شده است.این ترانسها جهت حفاظت در سمت 230 KV و 50 KV و نیز جهت حفاظت تانک پروتکشن به کار می رود.
3- ترانسهای ولتاژ : دو مدل ترانس ولتاژ در پست نصب شده که وظیفه نمونه گیری از ولتاژ جهت حفاظت و اندازه گیری به کار رفته است.
4- سکسیونر ها : وظیفه سکسیونرها قطع و صل های مکانیکی سیستم می باشد. ( بعد از عمل کردن کلیدهای دژنگتور در هنگام قطع و قبل از کلیدهای دژنگتور درهنگام وصل)
5- دیژنگتورها : وظیفه اصلی این کلید ها انجام عملیات قطع و وصل در سیستم است.
6- ترانس اصلی : وظیفه این ترانس تامین ولتاژ 50 KV به صورت دو ولتاژ 25 KV می باشد. رانس از نوع سیم پیچ با سر وسط می باشد.
7- ترانس تغذیه داخلی : وظیفه این ترانس ها تامین برق مورد نیاز برای مصرف داخلی پست می باشد . دو عدد از این ترانس ها در پست نصب شده است.
8- فیوز Cut out : این فیوز در سر راه ورودی ترانس های تغذیه داخلی نصب شده و وظیفه آن محدود کردن جریانهای اولیه این ترانس ها می باشد.
9- ارت پروتکشن : این وسیله بر روی سیم صفر (N) نصب شده و وظیفه محافظت در مقابل اضافه ولتاژ های ایجاد شده که در اثر بروز fault در سیستم بوجود می آید را بر عهده دارد. (سیم صفر را در این مواقع زمین می کند.)

 

ثبت دیدگاه