دانلود مقاله بررسی رفتار ماشین القایی روتور سیم پیچی شده کنترل شده با سیکلوکانورتر

  • شناسه محصول : w106
وضعیت هزینه

ویژه با هزینه

 

مشخصات مقاله
عنوان مقاله بررسی رفتار ماشین القایی روتور سیم پیچی شده کنترل شده با سیکلوکانورتر
فرمت مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF)
تعداد صفحات مقاله 125 صفحه
سایز متن مقاله 14
فونت متن مقاله بی نازنین
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی برق
گرایش های مرتبط با این مقاله برق صنعتی – برق قدرت
موضوعات موتور القایی
منبع و رفرنس دارد
کد محصول w106
حجم فایل 3Mb
وضعیت آماده خرید و دانلود

 

فهرست مطالب مقاله
پیشگفتار
فصل 1
الکترونیک قدرت
1-1 مقدمه
2-1 عناصر الکترونیک قدرت
3-1 انواع مدارهای الکترونیک قدرت

فصل2 : موتورهای القایی
1-2مقدمه
2-2مدار معادل موتورهای القایی
3-2مشخصات کارایی
4-2 مشخصه گشتاور-سرعت موتور القایی
5-2 روشهای کنترل دور موتور القایی
5-2-1کنترل ولتاژ استاتور
5-2-2کنترل ولتاژ روتور
5-2-3کنترل فرکانس
5-2-4کنترل ولتاژ و فرکانس
6-2مدار معادل هارمونیک موتور القایی
7-2مدارهای معادل تقریبی برای محاسبات جریان هارمونیکی
8-2جریانهای هارمونیک

فصل 3 :
سیکلوکانورتر(مبدل فرکانس)
مقدمه 1-3
2-3 نحوه عملکرد مبدل کاهنده فرکانس
3-3سیکلوکانورتر تکفاز
4-3 عملکرد گروه مسدود
5-3انواع سیکلو کانورتر
1-5-3سیکلوکانورتر پوش
6-3 ویژگیهای سیکلوکانورتر
7-3بررسی عملکرد یک موتور القایی روتور سیم پیچی شده
دو سو تغذیه ای(WRIM) در اتصال با سیکلوکانورتر
1-7-3بازده و ضریب توان برحسب ولتاژ بار
2-7-3شکل موجهای ولتاژ و جریان
8-3 خصوصیات سیکلوکانورتر در شرایط هدایت ناپیوسته
9-3اثرات اندوکتانس منبع بر عملکرد سیکلوکانورتر
10-3واکنش شبکه در برابر سیکلوکانورتر
1-10-3ضریب توان
11-3روابط مداری سیکلوکانورتر
12-3مزایا و معایب سیکلوکانورتر

فصل4 :
اینورترهای با مدولاسیون پهنای پالس
مقدمه 1-4
2-4دسته بندی اینورترها
1-2-4اینورتر تکفاز باسر وسط
2-2-4اینورتر پل تکفاز
3-2-4اینورتر پل سه فاز
3-4 قدرت برگشتی اینورتر
4-4مقایسه سیکلوکانورتر با اینورتر
فصل 5 :
درایوهای کنترل کننده توان لغزش
1-5مقدمه:
کنترل دور موتور القایی روتور سیم پیچی شده 2-5
بکمک سیستم بازیافت انرژی لغزشی:
3-5درایو کرامر استاتیک
4-5دیاگرام فازوری عملکرد درایو
1-4-5بهبود ضریب توان درایو کرامر استاتیک
5-5درایو شربیوس استاتیک
1-5-5مد 1: حالت موتوری زیر سنکرون
2-5-5مد2: حالت موتوری فوق سنکرون
3-5-5مد3: حالت مولدی زیر سنکرون
4-5-5 مد 4: حالت مولدی فوق سنکرون
6-5هارمونیک و گشتاورهای هارمونیکی
منابع

 

بخشی از متن مقاله

فصل 5 :
درایوهای کنترل کننده توان لغزش
1-5مقدمه:
تاکنون در باره درایوهای موتور القایی صحبت کردیم که توان فقط در مدار استاتور کنترل شده بود. در چنین سیستم هایی، مبدلها ، برای تغذیه ماشین طراحی می شوند. از بین دو کلاس ماشین القایی- قفس سنجابی و روتور سیم پیچی شده، اولی همیشه ترجیح داده می شود. زیرا ماشین روتور سیم پیچی شده خیلی بزرگ و گران است و اشکالات یک ماشین dc را در مورد حلقه های لغزان و ذغالها دارد. ماشینهای روتور سیم پیچی شده، برای کنترل ساده و ارزان سرعت ماشین، با استفاده از تغییر مقاومت روتورشان کنترل می شوند. مزیت این نوع ماشین این است که دسترسی به توان لغزشی امکان پذیر می شودکه قابل کنترل با کنترل سرعت ماشین ، می باشد.
برای کاربردهای کنترل سرعت در رنجهای محدود، که توان لغزش فقط یک کسری از توان ماشین است ، هزینه مبدل کاهش می یابد. این مزیت تا حدودی معایب ماشینهای روتور سیم پیچی شده را جبران می کند. مزیت مهم دیگر این است که توان لغزشی را می توان به خارج یا داخل روتور هدایت کرد و بدین طریق سرعت را در نواحی فوق سنکرون یا زیر سنکرون و در مد موتوری و مولدی ،کنترل کرد. ماشینهای که توان لغزش آنها کنترل می شود بطور وسیعی در سیستم های VSCF (سرعت متغیر، فرکانس ثابت) مانند مولدهای بادی و منابع تغذیه کشتی ها که انرژی مکانیکی از یک محور سرعت متغیر به منبع ولتاژ ثابت- فرکانس ثابت (60Hz ) تبدیل می شود،کاربرد دارند.در ادامه نشان خواهیم داد که درایوهای کنترل توان لغزش، مشخصات مشابه ماشینهای dc ، هم در شرایط پایدار و هم شرایطدینامیک دارند و در نتیجه کنترل با حداقل مشکلات پایداری آسان خواهد بود.
در این فصل ما درباره اصول و تئوری کنترل توان لغزش، طرحهای بازیافت توان لغزشی ، درایوهای کرامر و شربیوس بحث خواهیم کرد.

 

ثبت دیدگاه