دانلود مقاله isi چارچوب و راهنمایی برای مدیریت رسانه های اجتماعی


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد چارچوب و راهنمایی برای مدیریت رسانه های اجتماعی (کلیک کنید)


 

توضیحات 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته بازاریابی، و با عنوان چارچوب و راهنمایی برای مدیریت رسانه های اجتماعی، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این مقاله میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک (تمامی بانکها) + رمز دوم (رمز اینترنتی) این مقاله را که از سری مجلات جدید و علمی الزویر تهیه شده است، خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :


Social Media Metrics – A Framework and Guidelines for Managing Social Media

ترجمه فارسی عنوان :

چارچوب و راهنمایی برای مدیریت رسانه های اجتماعی

سال انتشار : 2013

متعلق به مجله یا ژورنال : نشریه بازاریابی تعاملی – Journal of Interactive Marketing

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 18

شماره پروژه: 5080


کلمات کلیدی :

Social media,Key performance indicators , Dashboard , Return on investment, Learning theory, Interactionist social theory, Network theory ,Attribution theory, M–O–A paradigm


رسانه های اجتماعی، عملکرد شاخص های کلیدی، صفحه،بازگشت سرمایه گذاری، نظریه یادگیری، نظریه اجتماعی، تئوری شبکه، تئوری اسناد، پارادایم M-O-A


چکیده  :

Abstract

Social media are becoming ubiquitous and need to be managed like all other forms of media that organizations employ to meet their goals. However, social media are fundamentally different from any traditional or other online media because of their social network structure and egalitarian nature. These differences require a distinct measurement approach as a prerequisite for proper analysis and subsequent management. To develop the right social media metrics and subsequently construct appropriate dashboards, we provide a tool kit consisting of three novel components. First, we theoretically derive and propose a holistic framework that covers the major elements of social media, drawing on theories from marketing, psychology, and sociology. We continue to support and detail these elements—namely ‘motives,’ ‘content,’ ‘network structure,’ and ‘social roles & interactions’ — with recent research studies. Second, based on our theoretical framework, the literature review, and practical experience, we suggest nine guidelines that may prove valuable for designing appropriate social media metrics and constructing a sensible social media dashboard. Third, based on the framework and the guidelines we derive managerial implications and suggest an agenda for future research.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

Social media are becoming an ever more important part of an organization’s media mix. Accordingly, organizations are starting to manage them like traditional offline and online media (e.g., Albuquerque et al. 2012; Hartmann 2010; Zhang et al.2012). To this end, many organizations subsume social media metrics into their marketing dashboards as a reduced collection of key performance metrics (Pauwels et al. 2008). In a first approach, managers may be tempted to apply the concepts of traditional media metrics to the measurement, analysis, and management of social media. However, social media are substantially different from the other media (e.g., Godes et al. 2005; Hoffman and Fodor 2010; Hoffman and Novak 2012). In contrast to other media, they rather resemble dynamic, interconnected, egalitarian and interactive organisms beyond the control of any organization. Thus, they require a distinct approach to measurement, analysis, and subsequently management.
• But what are these fundamental differences of social media?
• What are the primary interacting elements that produce outcomes with social media?
• How should organizations and researchers capture them in metrics for their analysis?
• How should organizations integrate such metrics into their social media dashboards?


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

– سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :

در این مقاله خواهید خواند که رسانه های اجتماعی مانند دیگر رسانه ها نیاز به بروز رسانی و مدیریت صحیح برای رسیدن به اهداف خود می باشد. در اخر بر اساس چارچوب و دستورالعمل های ما مفاهیم مدیریتی را برای تحقیقات آینده استخراج کردیم.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد چارچوب و راهنمایی برای مدیریت رسانه های اجتماعی (کلیک کنید)


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا