دانلود مقاله isi بررسی پیام های مجاب کننده و انتشار آن در بازاریابی رسانه های اجتماعی


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی پیام های مجاب کننده و انتشار آن در بازاریابی رسانه های اجتماعی (کلیک کنید)


 

توضیحات 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته علوم اقتصادی، و با عنوان بررسی پیام های مجاب کننده و انتشار آن در بازاریابی رسانه های اجتماعی، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این مقاله میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک (تمامی بانکها) + رمز دوم (رمز اینترنتی) این مقاله را که از سری مجلات جدید و علمی الزویر تهیه شده است، خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

Persuasive messages, popularity cohesion, and message diffusion in social media marketing

ترجمه فارسی عنوان :

بررسی پیام های مجاب کننده و انتشار آن در بازاریابی رسانه های اجتماعی

سال انتشار : 2014

متعلق به مجله یا ژورنال : نشریه پژوهش های کسب و کار – Journal of Business Research

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 6

شماره پروژه: 5104


کلمات کلیدی :

Persuasive messages,Social media marketing,Popularity cohesion,Message diffusion

پیام های مجاب کننده، بازاریابی رسانه های اجتماعی، انسجام محبوبیت، انتشار پیام


چکیده  :

Abstract

Social mediamarketing is an influentialmarketingmethod. Liking or sharing social mediamessages can increase the effects of popular cohesion and message diffusion. This research investigates how persuasive messages (i.e., argument quality, post popularity, and post attractiveness) can lead internet users to click like and share messages in social mediamarketing activities. This research develops hypotheses on the basis of elaboration likelihoodmodel and a 392 fans survey from a fan page on Facebook. Structural equation modeling analyzes questionnaire data. Results show that the three types of persuasive messages are important to click like and to share post messages. Post popularity is essential andworks through both central route and peripheral according to research model. In addition,different message characteristics and user groups have different communicating behaviors. This research provides valuable recommendations for social media marketing activities.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

As online users and browse time increase, networks become powerful marketing channels. Only touching and persuasive messages can change users’ attitudes and induce enthusiastic interactions (Bhattacherjee & Premkumar, 2004; Coulter & Punj, 2004). Social media marketing, which uses social networks such as Facebook to enable content sharing, information diffusion, relationship building, and fans cohesion (Cheung & Lee, 2010; Kim & Ko, 2012), is an influential marketing method nowadays.The automatic connections of social media
marketing easily spread messages. Social media scale creates synergistic effects, making it a powerful communication tool. Thus, marketing managers must persuade internet users to spontaneously share messages with relatives, colleagues, or friends. Therefore, effective dissemination of information becomes an essential factor in social media marketing success and persuading internet users to facilitate promotions is paramount for recent marketing research. On the basis of elaboration likelihood model (ELM), which posits two routes of
persuasion process (Petty & Cacioppo, 1986), this research explores how social media marketing persuades internet users to forward messages to reach popular cohesion and message diffusion. This study investigates message characteristics and how internet users’ evaluations affect communicative intention. Moreover, this research analyzes different user groups to understand their communication purposes.


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

– سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :

در این مقاله خواهید خواند که بازاریابی رسانه های اجتماعی یک روش موثر در بازاریابی می باشد. میل به اشتراک گذاری پیام ها در رسانه های اجتماعی ، محبوبیت و انتشار پیام را افزایش می دهد. این پژوهش توصیه های ارزشمندی را برای فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی فراهم کرده است.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی پیام های مجاب کننده و انتشار آن در بازاریابی رسانه های اجتماعی (کلیک کنید)


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا