دانلود پروژه آزمایشها و محاسبات مربوط به کمپرسور

دانلود پروژه آزمایشها و محاسبات مربوط به کمپرسور

مقاله ورد در مورد آزمایشها و محاسبات مربوط به کمپرسور


برای خرید آنلاین این پروژه کلیک کنید :


توضیحات مقاله ای که میخام بخرم 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ای با فرمت ورد، برای رشته های مکانیک، مهندسی شیمی و مهندسی برق و الکترونیک، با عنوان آزمایشها و محاسبات مربوط به کمپرسور ، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک + رمز دوم (رمز اینترنتی) مقاله را خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


لینک دانلود رایگان بخشی از این مقاله :

برای دانلود رایگان خلاصه مقاله آزمایشها و محاسبات مربوط به کمپرسور ، اینجا کلیک کنید


مشخصات این مقاله :

عنوان: آزمایشها و محاسبات مربوط به کمپرسور

فرمت: ورد (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 15 (فونت 14)

شماره پروژه: 2003


فهرست مطالب :

مقدمه
تئوري
کار اندیکاتوری
کار ایزونرمال
راندمان حجمی
راندمان کلی ایزوترمال
شرح دستگاه
روش انجام آزمايش:
نتايج به دست آمده
محاسبات در 600 دور
نسبت تراکم و نسبت درجه حرارت
مقدار اندیکس پلی تروپیک (n)
کار پلی تروپیک
قدرت داده شده با موتور
گشتاور داده شده به موتور
محاسبات در 750 دور
محاسبه دبی جرمی هوا بر حسب lit/min
نسبت تراکم و نسبت درجه حرارت
مقدار اندیکس پلی تروپیک (n)
کار پلی تروپیک
کار ایزوترمال
قدرت داده شده با موتور
گشتاور داده شده به موتور
راندمان کلی ایزوترمال
رطوبت نسبی  هوای ورودی
رطوبت نسبی هوای خروجی


چکیده و مقدمه پروژه آزمایشها و محاسبات مربوط به کمپرسور :

 یکی از راههای اینکه کار کمپرسور به حداقل برسد ، این است که عمل متراکم شدن بصورت برگشت پذیر انجام شود. هر گاه تغییرات انرژی پتانسیل و جنبشی قابل اغماض باشد کار کمپرسور به صورت زیر می شود:
راه دوم برای کاهش کار کمپرسور پایین نگه داشتن حجم مخصوص گاز مورد نظر در طی فرآیند تراکم است از آن جائیکه حجم مخصوص گاز قابل تراکم تابع دما است .
تئوري:
انواع کمپرسور سیلندر پیستونی یک مرحله ای
1)    کمپرسور سیلندر پیستونی یک مرحله بدون فضای زیان آور
2)    کمپرسور سیلندر و پیستون یک مرحله با فضای زیان آور
منظور از فضای زیان آور فضایی است  که بین پیستون در نقطه مرگ بالا و سر سیلندر ،Vs  می باشد . در حالت ایده ال Vs=0 است. با توجه به نمودار P-v صفحه 18 گزارشکار ، دارای چهار مرحله می باشد ،
1)    تراکم  پلی تروپیک
2)    هدایت گاز فشرده در فشار ثابت به کانال فشار
3)    انبساط گاز باقیمانده در فضای Vs
4)    مکش گاز تازه


بخشی از این مقاله :

شرح دستگاه
دستگاه یک کمپرسور رفت و برگشتی تک مرحله خنک شونده توسط هوا می باشد که توسط دو پولی بر روی شافت این موتور قرار دارد . که دارای دو سرعت 600دور بر دقیقه و 750 دوربردقیقه می باشد . برای قرار داشتن در هر یک از این سرعتها باید با پیچ تنظیم تسمه را بر روی پولی مربوط قرار داد . تابلوی این دستگاه که شکل آن در گزاشکار آورده شده دارای فشار سنج و مانومتر می باشد که می توان  اختلاف فشار نسبی بین دو نقطه را اندازه گرفت . مانومتری که   را می سنجد از یک طرف به قبل از ارفیس و از طرف دیگر به بعد از اورفیس وصل است . دماها را نیز با استفاده از دماسنج ها  و سنسور های حرارتی  می سنجیم.
روش انجام آزمايش:
ابتدا شیر کنترل را کاملا می بندید و شبر مخزن را کاملا باز می کنیم تا هوای مخزن تخلیه شود. و فشار سنج روی صفر قرار گیرد . و کلید شروع را روشن کرده و موتور روشن بشودو با توجه به اینکه تسمه روی کدام پولی قرار گرفته کار را ادامه می دهیم . البته قبل از روشن کردن کمپرسور شیر هوا را می بندیم  وصبر می کنیم تا  به فشار 2bar برسیم  و در این حالت ثابت سعی می کنیم موارد مورد نیاز را  بخوانیم


 توجه :

این مقاله به صورت کامل و با فرمت ورد (با قابلیت ویرایش) آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.


 


ثبت دیدگاه