دانلود مقاله isi بررسی کارآفرینی از طریق یک لنز کیفی (رشته اقتصاد و تجارت بازرگانی)


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی کارآفرینی از طریق یک لنز کیفی (کلیک کنید)


 

توضیحات

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته علوم اقتصادی، و با عنوان بررسی کارآفرینی از طریق یک لنز کیفی، نموده است. 


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

Entrepreneurship through a qualitative lens: Insights on the construction and/or discovery of entrepreneurial opportunity

ترجمه فارسی عنوان :

بررسی کارآفرینی از طریق یک لنز کیفی : بینش در ساخت و ساز و یا کشف فرصت های کارآفرینی

سال انتشار : 2014

متعلق به مجله یا ژورنال : نشریه ریسک در کسب و کار – Journal of Business Venturing

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 10

شماره پروژه: 5107


کلمات کلیدی :

Entrepreneurial Opportunity,Qualitative Methods,Imprinting and Reflexivity

فرصت های کارآفرینی، مواد و روش های کیفی، منقوش و بازتاب پذیری


چکیده  :

Abstract

This article applies inductive analytic techniques to identify and elaborate on two recurring themes that underpin the core puzzle of entrepreneurship research — where entrepreneurial opportunities come from. The first theme is the unique role of imprinting, or the profound influence of social and historical context in constraining the perceptual apparatus of entrepreneurs and delimiting the range of opportunities for innovation available to them. Second, our analysis offers insight into the counterbalancing role of reflexivity, operating at both individual and collective levels of analysis, in generating the ability of entrepreneurs to overcome the constraints of imprinting.These insights are based on a thematic reviewof the nine studies that comprise this special issue on qualitative research. The nine studies, individually and each in their own way, offer key insights into howwe might better understand the emergence of entrepreneurial opportunity.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

This article explores the various ways in which adopting a qualitative lens can help advance our understanding of entrepreneurship as a phenomenon. Early research in entrepreneurship has traditionally relied primarily upon quantitativemethods grounded in a positivist epistemology. We believe that this overreliance on quantitative methods has artificially constrained entrepreneurship research.While the use of quantitative methods has produced considerable knowledge accumulation, the field of entrepreneurship research has largely failed to develop an indigenous theory (Suddaby, 2014) and is often seen as a subset of strategic management theory. Entrepreneurship has failed to develop an indigenous theory because it has failed to generate a defining theoretical question or what Kuhn (1970) would describe as a “core puzzle.” This article, thus, explores howqualitativemethods might be used to generate a theory for examining entrepreneurial settings.We focus on an emerging “puzzle”within the entrepreneurship research community– the origin of entrepreneurial opportunity – and draw from the nine outstanding qualitative studies of entrepreneurship that comprise this special issue to advance a newconceptualmodel. To illustrate our argument, we apply grounded theory analytic techniques to the studies generated for this special issue on qualitativemethods in entrepreneurial research. This article applies inductive analytic techniques to identify and elaborate on two recurring themes that underpin the core puzzle of entrepreneurship research — where entrepreneurial opportunities come from.


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

– سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :

در این مقاله خواهید خواند که روش های قیاسی و شناسایی دو موضوع در محدوده زمانی معین که زیر بنای پازل هسته پژوهش کارآفرینی هست را مورد تحلیل قرار می دهد. این مقاله بینش کلیدی را در زمینه درک ظهور فرصت های کارآفرینی ارائه می دهد.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی کارآفرینی از طریق یک لنز کیفی (کلیک کنید)


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا