این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “موتور خودروهای احتراق داخلی” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.
دانلود مقاله موتور خودروهای احتراق داخلی
ریال1.000.000
مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | موتور خودروهای احتراق داخلی |
فرمت مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF) |
تعداد صفحات مقاله | 125 صفحه |
سایز متن مقاله | 14 |
فونت متن مقاله | بی نازنین |
رشته های مرتبط با این مقاله | مکانیک |
گرایش های مرتبط با این مقاله | مکانیک خودرو |
موضوعات | موتور احتراق داخلی |
منبع و رفرنس | دارد |
کد محصول | w227 |
حجم فایل | 2Mb |
وضعیت | آماده خرید و دانلود |
فهرست مطالب مقاله |
مقدمه موتور متعلقات موتور طرز کار موتور پیستون رینگ پیستون انواع رینگ پیستون بلوک سیلندر و بوش های سیلندر جنس بلوک سیلندر عیوب بلوک سیلندر جلوگیری از ترک خوردن بلوک سیلندر بوشهای سیلندر بوش های تر بوش های خشک علت پیدایش عیوب در سیلندر سایش سیلندر مشخصات سیلندر سرسیلندر متعلقات سرسیلندر جنس سرسیلندر انواع سر سیلندر باز و بستن سرسیلندر عیوب سرسیلندر واشر سرسیلندر تایپیت و اسبک تایپت لقی گیر اسبک یا چکشک یا انگشتی سوپاپ ها جنس سوپاپ طرز ساختن ساختمان سوپاپ شناخت سوپاپها خنک شدن سوپاپها روغن کاری سوپاپ ها شاتون ها گژن پین (انگشتی پیستون) یاتاقان ساختمان یاتاقان مواد یاتاقان روغن کاری یاتاقان ها عیب های یاتاقانها میل سوپاپ (میل بادامک ) و زنجیر سفت کن بادامک در میل سوپاپ قسمتهای مختلف بادامک انواع بادامک در میل سوپاپ وظایف میل سوپاپ (میل بادامک) زنجیر سفت کن میل لنگ و فلایویل عیوب گیت لاستیک گیت سوپاپ سیت سوپاپ عیوب سیت سوپاپ خرابي هاي سوپاپ اجتناب از عيوب شكست سوپاپها تایمینگ متغیر سوپاپ منیفولد و سوپاپ منیفولدهای ورودی متغیر منیفولد ورودی طول متغیر بلند شدن متغیر سوپاپ Variable Lift منیفولد و سوپاپ 2 VVT با سیستم بادامک مرحله ای میل بادامک ورودی و خروجی BMW’S Vanos VVT با سیستم های تعویض بادامک + بادامک مرحله ای Porsche Variocam Plus توربو شارژر اجزای توربوشارژ انواع توربو شارژ توربوشارژ حلزونی ساده توربوشارژ حلزونی با افزاینده سرعت توربوشارژ نوع ضربانی موتورهای وانکل انرژی الکتریکی و انرژی بنزین هیبرید بنزین – الکتریسیته عملكرد خودروﻯ هيبريدﻯ مزاياى يك خودروى هيبريدى تويوتا پريوس شبه توربین کالسکه ای مزایا و معایب اصول ترموديناميكي چرخههاي ترموديناميكي واقعي نتيجهگيري اسب بخار چیست اندازه گیری اسب بخار رسم نمودار توان توان در خودرو هایی با عملکرد بالا منابع |
بخشی از متن مقاله |
روغن کاری یاتاقان ها در موتور خودرو از مدار اصلی روغن مسیری به کپه های ثابت روی بلوک راه دارد که روغن از ان مسیر وارد سوراخ مجرای روغن میل لنگ شده و سطح کلیه یاتاقانها را روغن کاری می نماید این روغن بصورت قشر نازکی (فیلم روغن) به سطوح متحرک محور میل لنگ و سطوح ثابت یاتاقان می چسبد و در اثر فشار مدار روغن میل لنگ در بستری از روغن بصورت شناور می چرخد در ابتدای کار میل لنگ در اثر نیروی وزن خود در روی کف یاتاقان قرار دارد به محض روشن شدن موتور روغن در اثر چسبندگی به سطوح تماس مانند گوه ای میل لنگ را بلند کرده و در وسط یاتاقان نگه می دارد اصطکاکی که به این صورت ایجاد می شود اصطکاک غلظتی روغن بوده و اگر به علت تشکیل نشدن قشر روغن فلز میل لنگ با فلز یاتاقان تماس بگیرد نیروی اصطکاک بالا رفته و گرمای یاتاقان بحدی می رسد که بابیت را ذوب کرده و صدای ناشی از یاتاقان سوزی بگوش می رسد بین پوسته یاتاقانها و میل لنگ خلاصی مجازی وجود دارد که اصطلاحا این خلاصی را فاصله روغن نیز می گویند هر چه این خلاصی بیشتر باشد روغن به سرعت ازیاتاقان ها خارج می شود اندازه این خلاصی در موتورهای مختلف متفاوت بوده و حدودا یک هزارم اینچ یا سه صدم میلیمتر بیشتر معمول است در صورتی که ان خلاصی دو برابر گردد مقدار ریزش روغن 5 برابر می شود افزایش خلاصی روغن سبب نرسیدن روغن به یاتاقانها مجاور می گردد زیرا پمپ روغن فقط مقدار معینی از روغن را می تواند جابجا کند در نتیجه بیشتر روغنها از یاتاقان های نزدیک مجرای روغن بیرون ریخته و به تاقانهای دورتر کمتر روغن می رسد کاهش خلاصی روغن در یاتاقانها سبب می شود که عمل روغنکاری صحیح انجام نگرفته و سائیدگی انها سریع تر شود همچنین مقدار روغن که به دیواره سیلندر پاشیده می شود کافی نبوده و روغنکاری دیواره سیلندر و رینگ ها بخوبی انجام نمیشود در ضمن زمانی که لقی یاتاقانها زیاد باشد بجز اینکه روغن ریزی موتور زیاد می شود و فشار روغن پایین می اید و افزایش روغن به دیواره سیلندر زیاد می شود که باعث روغن سوزی موتورمی گردد یاتاقانهای پین دار و یاتاقانهای خاردار در بعضی از موتورها یاتاقانهای اصلی بوسیله سوراخی که دارند در پین جا یاتاقانی قرار می گیرند که از چرخش یاتاقان جلوگیری شود در ضمن در بیشتر موتورها از یاتاقانهای استفاده می شود که یک طرف پوسته یاتاقان بصورت خاردار ساخته می شود که در شیار جا یاتاقان قرار گرفته و حرکت چرخشی ان راضامن می کند پیش بینی لبه اضافی یاتاقان پوسته یاتاقانها باید به خوبی با جا یاتاقانی تماس بگیرد تا اولا بطور کامل گرمای ایجاد شده را از طریق جا یاتاقانی انتقال دهد و نسوزد ثانیا با داشتن تکیه گاه مناسب می تواند نیروی وارده را به جایاتاقانی متصل نموده و خراب نشود برای اطمینان از تکیه نمودن کامل پوسته یاتاقان بهتر است لبه های نیمه یاتاقانی پایین را به اندازه دو صدم تا هفت صدم میلیمتر از لبه های کپه یاتاقانی بلندتر تنظیم کنند با این عمل در صورت سفت کردن یاتاقان نیروی اولیه به پوسته یاتاقان وارد شده و ان را بخوبی به تکیه گاهش می فشارد یک چنین یاتاقانی نیروی وارد به محور را بطور یکنواخت در جهت شعاعی به جا یاتاقانی انتقال می دهد عیب های یاتاقانها 1- خراشهای بوجود امده توسط ذرات خارجی علل پیدایش الف : الودگی روغن 2- وارد شدن بار به لبه های یاتاقان علل پیدایش الف: مخروطی بودن محل تماس میل لنگ با یاتاقان متحرک 3- بوجود امدن خراشهای شدید در قسمت میانی و همچنین امکان ترک برداشتن لایه روئی یاتاقان کنده و جمع شدن لایه روئی یاتاقان علل پیدایش الف : محدب بودن محل تماس میل لنگ با یاتاقان متحرک 4- ایجاد سائیدگی هایی به شکل نوار نازک در قسمت انتهایی یاتاقان در موتور خودرو علل پیدایش میل لنگهای که ناصحیح صیقل داده شده اند 5- جابجا شدن کپه شاتون علل پیدایش جابجا شدن کپه شاتون بر اثر اشتباه مونتاژ کردن ان شکل ظاهری علل پیدایش الف : بکار بردن مواد اضافی در روغن که هماهنگی لازم را با نحوه عمل روغن ندارد 7- اشتباه قرار دادن یاتاقان در محل نشستن ان در رابطه با سوراخها تامین کننده روغن |
وضعیت هزینه | ویژه با هزینه |
---|