مشکل:چراغ چک موتور یا سرویس موتور روشن شده است
توضیح مشکل:در این قسمت پیچیدگی زیادی وجود داردزیرا تولید کنندگان به این چراغ نامهای متعددی دادهاند. این چراغ همچنین در خودروهای مختلفی را نظارت می کند . در اکثر موارد این چراغ بخشی از مدار کنترل الکترونیک موتور است. روشن شدن چراغ به این معنی است که کامپیوتر چراغ یک مشکل را در سیستم احساس کرده است. تا رفع این عیب این چراغ روشن می ماند .
این چراغ ممکن است که روشن شود و روشن بماند و یا روشن شود و پس از مدتی خاموش شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
کامپیوتر خودرو مشکلی را در سیستم پیدا کرده است .
موتور دارای مشکل عمده ای است که باید فورآ برطرف شود .
فشار روغن بسیار پایین است.
موتور جوش آورده است.
مشکل:چراغ حرارت یا گیج در قسمت خطر
توضیح مشکل:چراغ درجه حرارت روشن شده است و یا گیج حرارت
در قسمت خطر قرار دارد.
مشکلات احتمالی عبارتند از :
آب رادیاتور کم شده است.
مشکل در پروانه خنک کننده و یا سیستم خنک کننده.
فلوت کردن کاربراتور(سرریز شدن):
اولین علت:گیر کردن سوزن شناور به علت عیور مواد خارجی موجود در سوخت.
برطرف کردن عیب:سوزن شناور را پیاده کرده و ان را کاملا تمیز کنیم.
دومین علت:کثیف بودن صافی بنزین.
برطف کردن عیب:صافی بنزین را پیاده و ان را کاملا تمبز کنیم.
سومین عیب:بالا بودن سطح سوخت پیاله.
برطرف کردن عیب:سطح سوخت را بررسی و در صورت لزوم تنظیم کنیم.
لرزش موتور در دور ارام به علت ضعیف بودن مخلوط سوخت:
اولین عیب:عبورهوا از حد واسط منیفولد ورودی به علت شل بودن پیچها و یا اتصال نامناسب.
برطرف کردن عیب:پیچهای منیفولد ورودی را اچار بکشید و در صورت برطرف نشدن عیب منیفولد را پیاده کرده و گونیا بودن سطح نشیمن ان و به همین ترتیب واشر زیر انرا بررسی کنید.
دومین عیب:نشت هوا از راه برف پاک کن به موتور(برف پاک کن خلائی):
برطرف کردن عیب:اتصالات را اچار بکشیذ و در صورت لزوم خرطومی برف پاک کن را تعویض کنید.
سومین عیب:نشت هوا از محل فلانچ کاربراتور.
برطرف کردن عیب:پیچهای اتصال کاربراتور را اچار بکشید و از گونیا بودن سطح نشیمن ان اطمینان حاصل کنید.با استفاده از کمی روغن که به اطراف فلانچ میزنید میتوانید از عدم نشت هوا پس از انجام عملات فوق اطمینان حاصل کنید.
چهارمین علت:مسدود شدن لوله یا شلنگ.
برطرف کردن عیب:پس از باز کردن لوله های بنزین انها را با کمپرس هوا کاملا باز نمایید.
|