مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | سيستم های انژکتوری در خودرو ها |
فرمت مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF) |
تعداد صفحات مقاله | 69 صفحه |
سایز متن مقاله | 14 |
فونت متن مقاله | بی نازنین |
رشته های مرتبط با این مقاله | مکانیک |
گرایش های مرتبط با این مقاله | مکانیک خودرو |
موضوعات | خودرو (ماشین) – سیستم سوخت رسانی انژکتوری – سیستم سوخت رسانی خودرو |
منبع و رفرنس | دارد |
کد محصول | w225 |
حجم فایل | 1Mb |
وضعیت | آماده خرید و دانلود |
فهرست مطالب مقاله |
فصل اول مقدمه
چرا تزريق سوخت سيستم تزريق سوخت چيست |
بخشی از متن مقاله |
سيستمهاي زير گروه
اين سيستمها از L-Jetronic پيشرفتهتر هستند و تفاوتها بصورت زير است: سيستم تزريق Mono – Jetronic در اين سيستم يك انژكتور وجود دارد كه سوخت مورد نياز هر چهار سيلندر موتور را بصورت متناوب در منيفولد هوا تزريق ميكند و به اين سيستم ها تزريق يك نقطه اي (SPI) تزريق مركزي (CFI) تزريق در دريچه گاز (TBI) ميگويند. در اين سيستم كه به سيستم تزريق يا فشار پايين معروف است يك پمپ الكتريكي كه در باك قرار دارد، سوخت را پس از عبور از فيلتر به انژكتوري كه در بالاي دريچه گاز و روي منيفولد هوا نصب شده ميرساند. و انژكتور با دريافت سيگنال هاي ارسالي از ECU عمل پاشش را انجام ميدهد. در اين سيستم سنسورهايي مانند سنسور دريچه گاز- دماي موتور– هواي ورودي– لامبدا (اكسيژن)- و سوپاپ راه انداز قرار دارد. سيستمهاي تزريق سوخت Motronic 1- سيستم Mono-Motronic (در سیستم انژکتوری در خودرو ) از ويژگيهاي اين سيستم اندازه گيري دقيق موارد زير ميباشد. مقدار پاشش سوخت، تنظيم زاويه پيشرو و جرقه، تغييرات دما، كاهش ميزان سوخت، و نكته مهم اينكه، مقدار زمان جرقه به گاز دادن بوسيله پدال گاز بستگي دارد و عمل تعويض دنده با تغييرات زمان جرقه امكان پذير است. 2- سيستم M-Motronic اين سيستم تركيبي از همه سيستمهاي الكتريكي براي كنترل موتور ميباشد. موتور داراي دو نوع داده ميباشد. |