دانلود انواع سوخت های خودرو

ریال940.000

این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “انواع سوخت های خودرو” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.

 

مشخصات مقاله
عنوان مقاله انواع سوخت های خودرو
فرمت مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF)
تعداد صفحات مقاله 92صفحه
سایز متن مقاله 14
فونت متن مقاله بی نازنین
رشته های مرتبط با این مقاله مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله مکانیک خودرو
موضوعات سیستم سوخت رسانی خودرو
منبع و رفرنس دارد
کد محصول w215
حجم فایل 2Mb
وضعیت آماده خرید و دانلود

 

فهرست مطالب مقاله
فصل اول سوخت و احتراق
مقدمه
خواص شيميايی ماده
متداولترین عناصر موجود در سوخت
نحوه احتراق
رفتار شعله در کوره دیگ
دقیق ترین روش پیدا کردن ارزش گرمایی سوخت
مواد اصلی مورد استفاده به عنوان سوخت:
مقدار تقریبی ارزش گرمایی انواع مختلف زغال ها
عناصر قابل احتراق موجود در سوخت ها
فصل دوم سوخت هیدروژن
فصل سوم اتانول به عنوان سوخت
فصل چهارم انواع گازها
انواع گاز طبيعي موجود
مزاياي سي ان جي
معايب سي ان جي
فصل پنجم سیستم سوخت رسانی خودروهای گازسوز
سیستم سوخت رسانی گازی نفتی مایع LPG
مخزن گاز مایع
رگولاتور یا فشار شکن یا تبخیر کننده:
شیر برقی بنزین
مخلوط کننده یا میکسر
پیچ حداکثر جریان
کلید انتخاب سوخت
فصل ششم سیستم سوخت رسانی گاز طبیعی
مخزن گاز طبیعی فشرده (CNG)
سیگنال های ورودی (ECU)
سیگنال های خروجی (ECU)
فصل هفتم انواع مخزن cng
مخازن CNG-I
مخازن CNG-II
مخازن CNG-III
مخازن CNG-IV
فصل هشتم جایگاههای سوخت گیری cng
سيستم لوله كشي و شيرها
نكات قابل توجه در طراحي و نصب جايگاه ها
كمپرسورهاي CNG
كمپرسور نوع جابجايي مثبت
خنك كاري كمپرسورها
فصل نهم تاثیر میدان مغناطیسی بر روی سوخت
سيستم لوله كشي و شيرها
نكات قابل توجه در طراحي و نصب جايگاه ها
كمپرسورهاي CNG
كمپرسور نوع جابجايي مثبت
خنك كاري كمپرسورها
اثر ميدان مغناطيسي
مزاياي مبدل هاي مغناطيسي
تاريخچه ي استفاده از مگنت در صنعت و سوخت
تاريخچه ي تحقيقات در ايران
نمونه اي از استفاده هاي مبدل هاي مغناطيسي در اروپا
امكان استفاده از مگنت ها در رادياتور خودرو
نتيجه گيري
فصل دهم 20 توصیه مهم برای کاهش مصرف سوخت
منابع

 

بخشی از متن مقاله
 كمپرسور نوع جابجايي مثبت

رفت و برگشتي:
امروزه كمپرسورهاي مورد استفاده در جايگاه هاي سوخت گيري گاز طبيعي فشرده از نوع رفت و برگشتي مي باشند. اين نوع كمپرسورها به كمپرسورهاي سيلندر – پيستوني نيز معروف اند كه از نظر شكل ظاهري و برخي اجزاي مكانيكي تا حد زيادي شبيه موتورهاي احتراق داخلي هستند، اما تفاوت هاي زيادي بين يك موتور احتراق داخلي و يك كمپرسور وجود دارد.
در كمپرسور رفت و برگشتي توان ناشي از موتور الكتريكي، توربين و يا يك موتور احتراق داخلي باعث دوران ميل لنگ شده و حركت دوراني ميل لنگ با تبديل به حركت رفت و برگشتي پيستون ها در سيلندرها شرايط مكش و تراكم گاز را فراهم مي كند.

مزايا :
1) امكان ساخت آن به صورت تك مرحله اي و يا چند مرحله اي در يك پوسته ي واحد وجود دارد.
2) توانايي ساخت يك پارچه ي آن با يك موتور احتراق داخلي ( بنزيني يا ديزل ) در يك پوستة واحد، كه به مدل Integral معروف است، وجود دارد. در اين طرح يك يا چند سيلندر از مجموعه به كمپرسور و يك يا چند سيلندر به موتور اختصاص مي يابد.
3) در اين كمپرسورها قابليت كنترل ظرفيت بسيار خوب بوده و بازده بالايي دارند.
4) جهت مواردي كه به هد بالا و دبي نسبتاً كمي نياز مي باشد مناسب هستند.
5) اكثر تعميركاران و تكنسين هاي تأسيسات با ساختمان، نحوة كار و تعميرات اين نوع كمپرسورها آشنايي دارند.
6) از آن جا كه سرعت دوراني اين نوع كمپرسورها اغلب بين 500 تا 2000 دور در دقيقه است، براي به دوران درآوردن آن ها مي توان از موتورهاي الكتريكي مستقيماً استفاده كرد .

معايب :
1) حجم و هزينه تعميرات اين كمپرسورها به واسطه تعداد زياد قطعات متحرك مكانيكي، نسبتاً بالاست.
2) سطح نوسانات و ارتعاشات در اين كمپرسورها بالاست.
كمپرسورهاي رفت و برگشتي را مي توان به صورت زير نيز دسته بندي نمود:

الف- از لحاظ تعداد عملكرد :
اين نوع كمپرسورها را مي توان به دو صورت يك عمله و دو عمله تقسيم بندي نمود. در كمپرسورهاي يك عمله، تراكم در يك طرف پيستون و در هر دور ميل لنگ يك بار، ولي در كمپرسورهاي دو عمله، تراكم در هر دو طرف پيستون و در هر دور ميل لنگ دو بار انجام مي شود .

ب- از لحاظ موقعيت محركه و كمپرسور :
مي توان كمپرسورهاي رفت و برگشتي را از لحاظ محل قرارگيري محركة كمپرسور به سه دستة كمپرسور باز، بسته و نيمه بسته تقسيم بندي نمود. در كمپرسورهاي باز جزء محرك كاملاً بيرون از پوسته ي كمپرسور قرار گرفته و انتقال قدرت توسط كوپلينگ و يا تسمه و يا پولي صورت مي گيرد. در كمپرسور نيمه بسته اگرچه كمپرسور و موتور در يك پوستة مشترك قرار مي گيرند، ولي امكان دسترسي به آن ها جهت تعميرات وجود دارد.

در كمپرسور بسته، موتور و كمپرسور درون يك پوسته ي مشترك قرار مي گيرند و هيچ گونه امكان دسترسي به آن ها نيست و به همين علت اين كمپرسورها غير قابل تعمير هستند مانند كمپرسورهاي يخچال هاي خانگي. اجزاي عمده كمپرسورهاي رفت و برگشتي سيلندر، پيستون، شاتون، ميل لنگ و سوپاپ هستند.

دريچه ها:
دريچه ها تأثير عمده اي در عواملي كه در بازده حجمي و بازده كمپرسور نقش دارند، دارا مي باشند. شايد بتوان گفت كه طراحي دريچه ها، چگونگي طراحي كل كمپرسور را مشخص مي سازد. اتلاف اصطكاك بر اثر جريان گاز از دريچه هاي كمپرسور و مجاري آن ها تابعي از سرعت گاز است. با افزايش سرعت گاز، اين هدرروي هاي اصطكاك نيز افزايش مي يابد. براي به حداقل رسانيدن هدرروي هاي فشار، طراحي دريچه بايد طوري صورت بگيرد كه داراي بزرگترين سطح محدوده براي باز شدن با حداقل ممكن نيرو باشد. همچنين دريچه ها بايد به گونه اي قرار بگيرند كه جريان به صورت مستقيم از دريچه هاي كمپرسور برقرار باشد. ميزان باز شدن دريچه ها بايستي در هر حالتي آن قدر كافي باشد كه سرعت گاز در حداكثر باقي بماند. منظور از حداكثر سرعت گاز مجاز، سرعتي است كه پس از رسيدن به آن، افزايش هدرروي هاي فشار باعث تعديل در بازده حجمي كمپرسور و افزايش در قدرت مورد نياز آن شود.

تنظيم ميزان باز شدن دريچه ها بر اساس اندازه معيني است كه در طراحي صورت گرفته است. اگر اين فاصله زياد شود كمپرسور به سر و صدا مي افتد و چنان چه اين فاصله كاهش يابد، گاز كافي وارد سيلندر نشده و گاز خروجي نيز به اندازه كافي خارج نمي شود و در نتيجه عملكرد كمپرسور كاهش مي يابد.

از آن جا كه دريچه ورودي در دماي پايين كار مي كند كمتر دچار مشكل مي گردد. دريچه خروجي به دليل كار در دماي زياد، مي بايستي دقيقاً تنظيم و آب بندي شود تا در فشار زياد دچار نشتي و اشكالات ديگر نشود. طراحي دريچه هاي ورودي و خروجي بايد به گونه اي باشد كه داراي افت فشار كم و عمر طولاني باشند.

سه دسته عمده از دريچه هاي كمپرسورها، دريچه هاي صفحه اي حلقوي، دريچه هاي ماسوره اي و دريچه هاي پوپت مي باشند. دريچه هاي صفحه اي حلقوي از صفحه حلقوي، نشيمنگاه سوپاپ، فنرهاي دريچه و نگهدارنده هاي دريچه تشكيل شده است. نگهدارنده دريچه بالا رفتن، دريچه را محدود مي كند و صفحه حلقوي به وسيله فنرهاي دريچه به نشيمنگاه دريچه محكم مي شود. اين نوع دريچه ها هم به عنوان دريچه خروجي و هم به عنوان دريچه ورودي در كمپرسورهاي داراي سرعت زياد و سرعت كم به كار مي روند.

 

وضعیت هزینه

ویژه با هزینه

دکمه بازگشت به بالا