دانلود پروژه رفتار ماشین القایی روتور سیم پیچی شده کنترل شده با سیکلوکانورتر


مقاله ورد در مورد بررسی رفتار ماشین القایی روتور سیم پیچی شده کنترل شده با سیکلوکانورتر


برای خرید آنلاین این پروژه کلیک کنید :


توضیحات مقاله ای که میخام بخرم 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ای با فرمت ورد، برای رشته برق و الکترونیک، با عنوان رفتار ماشین القایی روتور سیم پیچی شده کنترل شده با سیکلوکانورتر ، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک + رمز دوم (رمز اینترنتی) مقاله را خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


لینک دانلود رایگان بخشی از این مقاله :

برای دانلود رایگان خلاصه مقاله ماشین القایی روتور سیم پیچی شده کنترل شده با سیکلوکانورتر ، اینجا کلیک کنید


مشخصات این مقاله :

عنوان: رفتار ماشین القایی روتور سیم پیچی شده کنترل شده با سیکلوکانورتر

فرمت: ورد (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 104 (فونت 14)

منابع و ماخذ: دارد

شماره پروژه: 106


 عکسی از پروژه :

موج های پایانه سیکلوکاتورتر در ضریب توان واحد

 

 فهرست مطالب :

پیشگفتار
فصل 1
الکترونیک قدرت
1-1  مقدمه
2-1 عناصر الکترونیک قدرت
3-1 انواع مدارهای الکترونیک قدرت

فصل2 : موتورهای القایی
1-2مقدمه
2-2مدار معادل موتورهای القایی
3-2مشخصات کارایی
4-2 مشخصه گشتاور-سرعت موتور القایی
5-2 روشهای کنترل دور موتور القایی
5-2-1کنترل ولتاژ استاتور
5-2-2کنترل ولتاژ روتور
5-2-3کنترل فرکانس
5-2-4کنترل ولتاژ و فرکانس
6-2مدار معادل هارمونیک موتور القایی
7-2مدارهای معادل تقریبی برای محاسبات جریان هارمونیکی
8-2جریانهای هارمونیک

فصل 3 :
سیکلوکانورتر(مبدل فرکانس)
مقدمه 1-3
2-3 نحوه عملکرد مبدل کاهنده فرکانس
3-3سیکلوکانورتر تکفاز
4-3 عملکرد گروه مسدود
5-3انواع سیکلو کانورتر
1-5-3سیکلوکانورتر پوش
6-3 ویژگیهای سیکلوکانورتر
7-3بررسی عملکرد یک موتور القایی روتور سیم پیچی شده
دو سو تغذیه ای(WRIM) در اتصال با سیکلوکانورتر
1-7-3بازده و ضریب توان  برحسب ولتاژ بار
2-7-3شکل موجهای ولتاژ و جریان
8-3 خصوصیات سیکلوکانورتر در شرایط هدایت ناپیوسته
9-3اثرات اندوکتانس منبع بر عملکرد سیکلوکانورتر
10-3واکنش شبکه در برابر سیکلوکانورتر
1-10-3ضریب توان
11-3روابط مداری سیکلوکانورتر
12-3مزایا و معایب سیکلوکانورتر

فصل4 :
اینورترهای با مدولاسیون پهنای پالس
مقدمه 1-4
2-4دسته بندی اینورترها
1-2-4اینورتر تکفاز باسر وسط
2-2-4اینورتر پل تکفاز
3-2-4اینورتر پل سه فاز
3-4 قدرت برگشتی اینورتر
4-4مقایسه سیکلوکانورتر با اینورتر
فصل 5 :
درایوهای کنترل کننده توان لغزش
1-5مقدمه:
کنترل دور موتور القایی روتور سیم پیچی شده 2-5
بکمک سیستم بازیافت انرژی لغزشی:
3-5درایو کرامر استاتیک
4-5دیاگرام فازوری عملکرد درایو
1-4-5بهبود ضریب توان درایو کرامر استاتیک
5-5درایو شربیوس استاتیک
1-5-5مد 1: حالت موتوری زیر سنکرون
2-5-5مد2: حالت موتوری فوق سنکرون
3-5-5مد3: حالت مولدی زیر سنکرون
4-5-5 مد 4: حالت مولدی فوق سنکرون
6-5هارمونیک و گشتاورهای هارمونیکی
منابع


چکیده و مقدمه :

 با توجه به توسعه روزافزون کاربرد الکترونیک در بحث قدرت ، در فصل اول ، به بررسی عملکرد عناصر الکترونیک قدرت می پردازیم. با توجه به اینکه یکی از مباحث مهم، کنترل توان الکتریکی سیستمهای گرداننده موتور الکتریکی است، لازم است که ابتداٌ به بررسی موتور القایی و نحوه عملکرد و خصوصیات آن بپردازیم.در فصل سوم در مورد سیکلوکانورترها بحث می کنیم که قسمت مهمی از این پروژه را در برمی گیرد.اگر بطور خلاصه بخواهیم یک سیکلوکانورتر را معرفی کنیم ،بهترین و کوتاهترین توصیف ممکن ، تبدیل فرکانس منبع به یک فرکانس دیگر(معمولا کوچکتر)است و کاربرد عمده آن درمورد کنترل دور موتورهای القایی و درایوهای آن می باشد. با توجه به کاربرد وسیع اینورترها در صنعت و بویژه در درایوها کنترل دور ،در فصل چهارم سعی خواهیم کرد یک شناخت جامعی را در مورد اینورترها به خوانندگان گرامی ارائه دهیم. در واقع اینورترها و سیکلوکانورترها دو جزء اصلی و بسیار مهم صنعت الکترونیک قدرت را تشکیل می دهند. و اما بخش مهم این پروژه به درایوهای کنترل توان لغزشی و بازیافت آن اختصاص دارد که از جمله این درایوها می توان به درایور کرامر و شربیوس اشاره نمود و هرکدام از این درایوها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و سعی خواهیم کرد که تا حد امکان معایب آنها را با استفاده از تغییراتی در اجزای تشکیل دهنده آنها برطرف کنیم.


بخشی از این مقاله :

فصل 5 :
درایوهای کنترل کننده توان لغزش
1-5مقدمه:
تاکنون در باره درایوهای موتور القایی صحبت کردیم که توان فقط در مدار استاتور کنترل شده بود. در چنین سیستم هایی، مبدلها ، برای تغذیه ماشین طراحی می شوند. از بین دو کلاس ماشین القایی- قفس سنجابی و روتور سیم پیچی شده، اولی همیشه ترجیح داده می شود. زیرا ماشین روتور سیم پیچی شده خیلی بزرگ و گران است و اشکالات یک ماشین dc را در مورد حلقه های لغزان و ذغالها دارد. ماشینهای روتور سیم پیچی شده، برای کنترل ساده و ارزان سرعت ماشین، با استفاده از تغییر مقاومت روتورشان کنترل می شوند. مزیت این نوع ماشین این است که دسترسی به توان لغزشی امکان پذیر می شودکه قابل کنترل با کنترل سرعت ماشین ، می باشد.
برای کاربردهای کنترل سرعت در رنجهای محدود، که توان لغزش فقط یک کسری از توان ماشین است ، هزینه مبدل کاهش می یابد. این مزیت تا حدودی معایب ماشینهای روتور سیم پیچی شده را جبران می کند. مزیت مهم دیگر این است که توان لغزشی را می توان به خارج یا داخل روتور هدایت کرد و بدین طریق سرعت را در نواحی فوق سنکرون یا زیر سنکرون و در مد موتوری و مولدی ،کنترل کرد. ماشینهای که توان لغزش آنها کنترل می شود بطور وسیعی در سیستم های VSCF (سرعت متغیر، فرکانس ثابت) مانند مولدهای بادی و منابع تغذیه کشتی ها که انرژی مکانیکی از یک محور سرعت متغیر به منبع ولتاژ ثابت- فرکانس ثابت (60Hz ) تبدیل می شود،کاربرد دارند.در ادامه نشان خواهیم داد که درایوهای کنترل توان لغزش، مشخصات مشابه ماشینهای dc ، هم در شرایط پایدار و هم شرایطدینامیک دارند و در نتیجه کنترل با حداقل مشکلات پایداری آسان خواهد بود.
در این فصل ما درباره اصول و تئوری کنترل توان لغزش، طرحهای بازیافت توان لغزشی ، درایوهای کرامر و شربیوس بحث خواهیم کرد.


 توجه :

این مقاله به صورت کامل و با فرمت ورد (با قابلیت ویرایش) آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.


 


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.