مقالات انگلیسی رایگان

دانلود مقاله isi بازاریابی درباره GOSIP در فضای مجازی


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد GOSIP در فضای مجازی : مفهوم و توسعه آزمون گرایش تعامل اجتماعی آنلاین عمومی (کلیک کنید)

 


 

توضیحات

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته بازاریابی، و با عنوان GOSIP در فضای مجازی : مفهوم و توسعه آزمون گرایش تعامل اجتماعی آنلاین عمومی ، نموده است.


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

GOSIP in Cyberspace: Conceptualization and Scale Development for General Online Social Interaction Propensity

ترجمه فارسی عنوان :

GOSIP در فضای مجازی : مفهوم و توسعه آزمون گرایش تعامل اجتماعی آنلاین عمومی

سال انتشار : 2014

متعلق به مجله یا ژورنال : مجله بازاریابی تعاملی – Journal of Interactive Marketing

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 14

شماره پروژه: 5070


کلمات کلیدی :

Scale development, General online social interaction propensity, Individual difference, Social media

مقیاس توسعه، گرایش تعامل اجتماعی آنلاین عمومی، تفاوت های فردی، رسانه های اجتماعی


چکیده  :

Abstract

The interactive nature of the Internet has boosted online communication for both social and business purposes. However, individual consumers differ in their predisposition to interact online with others. Whereas an impressive stream of research has investigated media interactivity, the existence of individual differences in the use of different online media, that is, differences in general online social interaction propensity, has so far received less research attention. An individual’s predisposition to interact online affects many important consumer behaviors, such as online engagement and participation. Thus, in this paper, we propose and conceptualize general online social interaction propensity as a trait-based individual difference that captures the differences between consumers in their predisposition to interact with others in an online environment.
Based on eight studies, we develop and validate a scale for measuring general online social interaction propensity and demonstrate its usefulness in understanding diversity in levels of engagement and in predicting online interaction behaviors.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

The global penetration of Internet technologies has profoundly changed the scope and boundaries of social and economic interactions. Currently, an estimated 2.4 billion users regularly access the Internet to find information, connect with others,entertain themselves and complete transactions, unconstrained by distances in time and space (IWS 2012). About 90% of these Internet users access socialmedia, such as blogs (e.g., HuffingtonPost), online video sharing sites (e.g., YouTube), online social networks (e.g., Facebook, MySpace), microblogging sites (e.g., Twitter), brand communities (e.g., Harley Davidson) and peer support communities (e.g., Microsoft support forums).These social media applications allow consumers to consume, create and exchange content, and organizations exploit interactive social media opportunities to engage consumers more effectively.Engaged consumers feel a stronger connection to the brand and/or firm (Calder and Malthouse 2008), are more likely to support viral marketing campaigns (Brodie et al. 2009), to participate in firms’ brand and fan communities (Algesheimer, Dholakia, and Herrmann 2005) and to provide feedback to firms for innovation (Kumar et al. 2010). At the same time, however, the distribution of participants in online environments is certainly skewed. There are some consumers who predominantly use social media sparingly, and avoid active engagement in social platforms (Daniels, Matiesanu, and Schatsky 2003). Despite these notable variations in people’s online behavior, research on individual differences with regards to online interaction behavior is scarce (Tremayne 2005, Wiertz and de Ruyter 2007).


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

– سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :


در این مقاله خواهید خواند که  ماهیت تعاملی اینترنت هر دو اهداف اجتماعی و کسب و کار را با ارتباطات آنلاین افزایش داده است با این حال مصرف کنندگان فردی در زمینه نعامل آنلاین با دیگران متفاوت می باشند. ما اعتبار مقیاس سنجش گرایش تعامل اجتماعی و سودمندی آن در درک تنوع در سطع تعامل و پیش بینی رفتارهای تعامل انلاین را توسعه دادیم.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد GOSIP در فضای مجازی : مفهوم و توسعه آزمون گرایش تعامل اجتماعی آنلاین عمومی (کلیک کنید)

 


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا