مقالات انگلیسی رایگان

دانلود مقاله isi بررسی اثربخشی بلند مدت بخش مصرف کننده آنلاین


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی اثربخشی بلند مدت بخش مصرف کننده آنلاین (کلیک کنید)


 

توضیحات

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته بازاریابی، و با عنوان بررسی اثربخشی بلند مدت بخش مصرف کننده آنلاین، نموده است. 


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

How Online Consumer Segments Differ in Long-term Marketing Effectiveness

ترجمه فارسی عنوان :

بررسی اثربخشی بلند مدت بخش مصرف کننده آنلاین

سال انتشار : 2014

متعلق به مجله یا ژورنال : نشریه بازاریابی تعاملی – Journal of Interactive Marketing

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 14

شماره پروژه: 5081


کلمات کلیدی :

Long-term effectiveness, Segments, Digital music, Online, Synergy, Advertising, Latent-class segmentation, Vector autoregression

اثر بلند مدت، بخش، موسیقی دیجیتال، همکاری، تبلیغات، تقسیم بندی کلاس پنهان، اتورگرسیو برداری


چکیده  :

Abstract

Online commerce gives companies not only a growing global sales platform, but also powerful consumers enjoying 24/7 availability, choice proliferation and the power to opt in and out permission-based communication. Unfortunately, our knowledge is limited on long-term marketing effectiveness in this space and on how it differs across customer segments. Managers appear overwhelmed by the combination of rich online data on hundreds of thousands of customers and the typical aggregate-level data on offline marketing spending.
This paper is the first to investigate the long-term impact of coupon promotions, TV, radio, print, and Internet advertising across customer segments for a major digital music provider with over 500,000 customers. We first segment customers and subsequently analyze how these segments respond in the long run to different marketing activities when purchasing music downloads. Our findings reveal that the effectiveness of marketing differs across segments, while standard segmentation approaches fail to identify the most valuable catches in a sea of consumers. In contrast to empirical generalizations on consumer packaged goods, heavy users of digital music products are least sensitive to price and most sensitive to TV advertising and to multiple touch points. Light users, the majority of consumers, are price sensitive and tend to opt out of targeted communication. Our research enables managers in the digital media space to target high-value customer segments with the most effective actions.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

The analysis of advertising and price promotion effectiveness as part of the marketing mix has been one of the central quantitative marketing research priorities, and the field has amassed a wealth of knowledge concerning the short-term and long-term effects of the marketing mix across product categories (Hanssens 2009; Tellis 2009). Still, the majority of this research focuses on consumer packaged goods, raising questions as to whether the empirical generalizations apply to the new businesses of the 21st century (Sharp and Wind 2009).
Nowadays, online commerce gives consumers 24/7 availability, one-click price comparison and the power to opt in and out of permission-based communication. Media fragmentation and choice proliferation invite consumers on a decision journey unlike the classic purchase funnel: they ‘seize control of the marketing process and actively “pull” information helpful to them’ (McKinsey 2009, p 5). What is the long-term effect of marketing actions and their interactions (i.e., multiple touch points) in this context?We investigate short-run and long-run marketing mix effectiveness for different segments in the digital media space.


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

– سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :

در این مقاله خواهید خواند که تجارت آنلاین یک بستر فرم فروش جهانی در حال رشد برای شرکت هاست. همچنین مصرف کنندگان با بهره گیری در دسترس بودن و تکثیر انتخاب و قدرت انتخاب در داخل و خارج ارتباطات مبتنی بر اجازه لذت می برند. بر اساس تحقیقات ما ، فضای رسانه دیجیتالی مدیران را قادر می سازد تا برای بخش مشتری اقدامات موثر تری را ارائه دهد.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد بررسی اثربخشی بلند مدت بخش مصرف کننده آنلاین (کلیک کنید)


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا