دانلود پروژه کنترل ترافیک و انرژی و شبکه توزیع متروی تهران کرج (مهندسی برق)


مقاله ورد در مورد کنترل ترافیک و انرژی و شبکه توزیع متروی تهران کرج


برای خرید آنلاین این پروژه کلیک کنید :


توضیحات مقاله ای که میخام بخرم 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ای با فرمت ورد، برای رشته مهندسی برق و الکترونیک، با عنوان کنترل ترافیک و انرژی و شبکه توزیع متروی تهران کرج، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک + رمز دوم (رمز اینترنتی) مقاله را خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


لینک دانلود رایگان بخشی از این مقاله :

برای دانلود رایگان خلاصه مقاله کنترل ترافیک و انرژی و شبکه توزیع متروی تهران کرج، اینجا کلیک کنید


مشخصات این مقاله :

عنوان: کنترل ترافیک و انرژی و شبکه توزیع متروی تهران کرج

فرمت: ورد (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 74 (فونت 16)

منابع و ماخذ: دارد

شماره پروژه: 123


 عکسی از پروژه :


فهرست مطالب :

پيش گفتار
فصل اول: مرکز فرمان کنترل ترافيک مترو تهران  کرج
سيستم کنترل ترافيک
عملکرد سيستم
فصل دوم: مرکز فرمان کنترل انرژي مترو تهران – کرج
سخت افزار
نرم افزار
عملکرد سيستم
کامپيوترها و تجهيزات موجود در شبکه.
تجهيزات کنترل انرژي مستقر در پستها.
فصل سوم: شبکه انتقال و توزيع انرژي درمترو تهران – کرج
بخش پستهاي ترکشن
بخش خط انتقال 230 کيلو ولت
شبکه بالا سري ocs
منابع


چکیده و مقدمه :

 مزایای استفاده از راه آهن برقی نسبت به دیزلی باعث شده است که تمام کشور های توسعه یافته و در هال توسعه تلاش روز افزونی برای بهره مندی بیشتر از این سیستم اغاز کنند.
در کشور عزیز ما نیز بحث راه آاهن برقی از سالها قبل مطرح بوده است و در سالها ی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط یک محور راه آاهن برقی در مسیر  تبریز – جلفا احداث و به  بهره برداری رسیده است . در سالهای پس از انقلاب با وجود تمام مشکلات، با تلاش مسئولین و شرکت راه آهن برقی تهران و حومه سر انجام در سال 1377 دومین محور راه آهن برقی کشور در مسیر تهران – کرج به بهره برداری رسید .نحوهء تغذیه و کنترل شبکه برق رسا نی از اساسی ترین موضوعات قابل بحث در این زمینه می باشد . در این مبحث ما با مرکز فرمان و کنترل انرژی مترو تهران – کرج،آشنا شده و قسمت های مختلف آن را بررسی کرده و از اساس کار این سیستم اگاه خواهیم شد.


بخشی از این مقاله :


فصل سوم:شبکه انتقال و توزیع انرژی

در فصل گذشته اشاره شد که سیستم های SCADA سیستم های کنترل کننده انرژ ی می باشند
وظایف امور انرژی  :
عمده وظایف این امور عبارتند از تعمیر و نگهداری شبکه های انتقال دهنده انرژی ، سیستم های تبدیل کننده آن و همچنین شبکه تغذیه بالا سری ، به عبارت ساده تر وظیفه اصلی این امور تامین انرژی مورد نیاز سیستم و اطمینان از پایداری آن از لحاظ الکتریکی می باشد.

زیر مجموعه ها
این امور از بخشهای مختلفی تشکیل شده که ذیلاً فهرست وار عنوان می شوند.
–    بخش پستهای تراکشن
–    بخش خط انتقال 230 KV (کیلو ولت)
–    بخش شبکه بالا سری (ocs)

1-بخش پستهای تراکشن
وظایف :
این بخش وظیفه در یافت و تبدیل انرژی الکتریکی ، حفاظت الکتریکی سیستم قطع و وصل و عملیات کلید زنی در سیستم ، کاهش افت ولتاژ در طول مسیر ، کاهش نویز حاصل از عبور جریان اندازه گیری پارامترهای الکتریکی سیستم را بعهده دارد.

زیر مجموعه ها
زیر مجموعه های این بخش عبارتند از :
–    پست بنیادرنگ
–    پست وردآورد
–    پست آزادی
پست بنیار رنگ (S.S)
معرفی :
این پست پست اصلی سیستم تامین انرژی می باشد  که در 5 کیلو متری شهر کرج واقع شده است این پست از نیروگاه منتظر قائم تغذیه می شود و دو خط انتقال سه فاز 230 کیلو ولت به صورت اختصاصی وارد این پست می گردد. که یکی از این فازها کور شده و از دو فاز دیگر استفاده می گردد. یکی از این خط ها برای مواقع اضطراری به صورت  آماده باقی می ماند و خط دیگر انرژی مورد نیاز را تامین می کند. خروجی های این پست شامل 4 فیدر به ترتیب زیر است :
1- آزادی  Down Line
2- آزادی Up Line
3- مهر شهر Down Line
4- مهر شهر Up Line

وظایف :
این پست وظیفه دریافت انرژی الکتریکی با ولتاژ 230 و تبدیل آن به ولتاژ های 50 و 25 را به عهده دارد همچنین وظیفه اعمال حفاظتهای الکتریکی لازم یا اجرای فرامین کنترلی قطع و وصل پارامترهای سیستم را بر عهده دارد .
زیر مجموعه ها :
این پست بطور کلی به دو بخش، که هر یک بخشهای دیگر را شامل می شوند تقسیم می شود که عبارتند از :
–    تجهیزات  Out Door
–    تجهیزات  In Door

تجهیزات خارجی (  Out Door)
تجهیزات Out Door در این پست به خاطر وجود سطوح مختلف ولتاژ دارای تنوع بیشتری نسبت به دیگر پستهای سیستم می باشند. این تجهیزات بطور اختصار عبارتند از :
1-    لایت ارسترها : وظیفه جلوگیری از انتشار اضافه ولتاژ های بوجود آمده در سیستم و مهار آنها ( زمین کردن ) میباشد.تعداد 22 عدد لایت ارستر در پست بنیادرنگ مورد استفاده قرار گرفته است.
2-    ترانسهای جریان : سه مدل ترانس جریان در این پست به کار گرفته شده است.این ترانسها جهت حفاظت در سمت 230 KV و 50 KV و نیز جهت حفاظت تانک پروتکشن به کار می رود.
3-    ترانسهای ولتاژ :  دو مدل ترانس ولتاژ در پست نصب شده که وظیفه نمونه گیری از ولتاژ جهت حفاظت و اندازه گیری به کار رفته است.
4-    سکسیونر ها  : وظیفه سکسیونرها قطع و صل های مکانیکی سیستم می باشد. ( بعد از عمل کردن کلیدهای دژنگتور در هنگام قطع و قبل از کلیدهای دژنگتور درهنگام وصل)
5-    دیژنگتورها : وظیفه اصلی این کلید ها انجام عملیات قطع و وصل در سیستم است.
6-    ترانس اصلی : وظیفه این ترانس تامین ولتاژ 50 KV به صورت دو ولتاژ 25 KV می باشد. رانس از نوع سیم پیچ با سر وسط می باشد.
7-    ترانس تغذیه داخلی : وظیفه این ترانس ها تامین برق مورد نیاز برای مصرف داخلی پست می باشد . دو عدد از این ترانس ها در پست نصب شده است.
8-    فیوز Cut out  : این فیوز در سر راه ورودی ترانس های تغذیه داخلی نصب شده و وظیفه آن محدود کردن جریانهای اولیه این ترانس ها می باشد.
9-    ارت پروتکشن : این وسیله بر روی سیم صفر (N) نصب شده و وظیفه محافظت در مقابل اضافه ولتاژ های ایجاد شده که در اثر بروز fault در سیستم بوجود می آید را بر عهده دارد. (سیم صفر را در این مواقع زمین می کند.)


 توجه :

این مقاله به صورت کامل و با فرمت ورد (با قابلیت ویرایش) آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.


 


دیدگاهتان را بنویسید