دانلود پروژه عیب یابی سیستمهای انژکتوری با دستگاه دیاگ


مقاله ورد در مورد نحوه ی عیب یابی سیستمهای انژکتوری با دستگاه دیاگ


برای خرید آنلاین این پروژه کلیک کنید :


توضیحات مقاله ای که میخام بخرم 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ای با فرمت ورد، برای رشته خودرو ، با عنوان نحوه ی عیب یابی سیستمهای انژکتوری با دستگاه دیاگ ، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک + رمز دوم (رمز اینترنتی) مقاله را خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


لینک دانلود رایگان بخشی از این مقاله :

برای دانلود رایگان خلاصه مقاله نحوه ی عیب یابی سیستمهای انژکتوری با دستگاه دیاگ ، اینجا کلیک کنید


مشخصات این مقاله :

عنوان: نحوه ی عیب یابی سیستمهای انژکتوری با دستگاه دیاگ

فرمت: ورد (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 51 صفحه(فونت 14)

منابع و ماخذ: دارد

شماره پروژه: 164


 عکسی از پروژه :


 

 فهرست مطالب :

مقدمه

فصل اول
دستگاه دياگ
راهنماي عيب يابي با د ستگاه د ياگ:
مشاهده ي کد هاي خطا
-خطا هاي دائمي PERMENENT
خطا هاي لحظه ايINTERMITENT
تست عملگر ها يا فعال کردن عملگرها
تنظيم سوخت

فصل دوم
واحد کنترل الکترونيک موتور ECUو سنسورها
ECU
سنسور دور موتورEngin Speed Sensor
روشهاي عيب يابي
تست اهمي:
تست ولتاژي
سنسور ميل سوپا پCamshaft Sensor
روش عيب يابي
سنسورموقعيت دريچه گاز Throttle Position Sensor
تست اهمي
تست ولتاژ
سنسور ضربه Knok sensor
سنسور دماي آب Water Temprature Sensor
سنسور اکسيژنOxygen Sensor
سنسور سرعت خودرو Vehicle Speed Sensor
تست ولتاژ
رله دوبل Double Relay
چراغ اخطارMil Lamp
پتانسيومتر CO
کوئل دوبل Double Ignition Coil
تست اهمي :
شمع SPARK
تست اهمي
پمپ بنزين Fuel Pump
تست ولتاژي و اهمي
انژکتورهاInjector
تست اهمي
سنسور دماي هواي ورودي Manifould Air Temperetur
سنسور فشار هواي ورودي MONIFOULD AIR PRESSURE
تست ولتاژي



بخشی از این مقاله :

نحوه ي عيب يابي سيستمهاي انژکتوري با دستگاه دياگ

2-خطا های لحظه ایINTERMITENT
به خطا هایی گفته می شود که در اثر قطع ارتباط قطعه با ECU در مدت بسیــــار
کوتاهـی یا کسری از ثانیه به علت شل بودن سو کت قــــطعه یا در اثر تکان شــدید خودرو و قطعی موقت سیگنال یا نارسایی آنی در ساختار داخلی قطعه بوجود می- آید.
این خطا ها با پاک کردن کد خطا ها از ECU پاک می شوند.
بعضی قطعات در سیستم انژکتوری هستند که در صورت خرابی یا قطع ارتباط با ECU خطایی در حافظه موقت از آنها ثبـــت نمی شود وECU قادر به تـــشخیص عـــیوب آنها نیست مثل سنــــسور دور موتور، پمپ بنزین ،سوئیــــچ اینرسـی و…
خطاهای لحــــظه ای (I) به کاربر هشـــدار میدهد که قطعاتی که به علت شل بودن ،سولـفاته شدن و… غیره دچار عیب زود گذر شده اند ممـــکن است در آینده دچــار عیب کلی شوند.
هر گاه دستگاه خطـای را به صورت (P ) نمایش داد ،ابتدا اتــصالات سوکت قطعه مذکور را از لحاظ سلامت ،محکم بودن و سولفــاته نبودن بررسـی می کنیم . سپس کد خطا را پاک می کنــــیم ،دوباره به سراغ منوی کد خطا ها می رویــم ،اگر خطا مجددا ظاهر شد وارد منوی پارامتر ها می شویم و مقادیر آن را با مقادیر استاندارد مقایسه می کنیم . اگر مطابق استاندارد نبود ،تست اهمی و ولتاژی انجام می دهیم و در صورت اطمینان از خرابی قطعـــه آن را عوض می کنیم.
د رخودرو پراید قدیم مدل کیا (زیمنس سری اول) قابــلیت پاک کردن کد خطا ها از حافظه ی ECU از طریق دســـتگاه دیاگ وجود ندارد . در این مـدل برای پاک کردن کـــد خطـــا باید به مدت 15 ثانیه سر باتری را برداریم ،تا باعث پاک شدن حافظه موقـت ECU و در نتیجه پاک شدن خطا می شود.
تست عملگر ها یا فعال کردن عملگرها
با وارد شدن به منوی تست عملگر ها عبارت های زیر نشان داده می شود :
F1:کنترل پمپ بنزین F1:Fuel Pump Control F2:کنترل انژکتور سیلندر 1 F2:Injection 1 F3:کنترل انژکتور سیلندر 2 F3:Injection 2
F4:کنترل انژکتور سیلندر 3 F4:Injection 3 F5:کنترل انژکتور سیلندر 4 F5:Injection 4 F6:کنترل رله کوکر F6:Air Condition Relay F7:کنترل استپرموتور دور آرام F7:Idle Regulation Stepper Motor F8:کویل 4/1 F8:Coil 1/4 F9:کویل 3/ 2 F9:Coil 2/3 F10:رله فن F10:Fan Relay F11:کنترل دریچه محفظه جذب بخار بنزین
F11:Conster Purge Solenoid Control
F12:چراغ خطا F12:MIL Lamp پس از انتخاب عملگر مورد نظر عبارت “تـست در حال انجام است ” را مشــاهده می کنیم و عملگر مورد نظر شروع به کار می کند . از این تست برای عیــب یابی و آگاهی از کار کرد یا عدم کار کرد قطعه می توان استفاده نمود.
خودرو هایی که درآنها ECU توانایی پاشیدن سوخت را به صورت نیمه ترتیــبی دارد (انژکتور های 1 و 4 با هم و 2و 3 با هم پاشش می کنند) تست عملــگرها در آنها به صورت تست انژکتور 4/1 و تست انژکتور 3/2 انجام می گیرد.



 توجه :

این مقاله به صورت کامل و با فرمت ورد (با قابلیت ویرایش) آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.


 


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.