دانلود مقاله ماشین های آسنکرون


مقاله ورد در مورد ماشین های آسنکرون (ژنراتور القایی)


برای خرید آنلاین این پروژه کلیک کنید :


توضیحات مقاله ای که میخام بخرم 

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ای با فرمت ورد، برای رشته مهندسی برق، با عنوان ماشین های آسنکرون (ژنراتور القایی) ، نموده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه میتوانید ابتدا خلاصه آن را از لینک زیر دانلود نموده و پس از حصول اطمینان و با در دست داشتن کارت عابر بانک + رمز دوم (رمز اینترنتی) مقاله را خریداری و بلافاصه دانلود نمایید. 


لینک دانلود رایگان بخشی از این مقاله :

برای دانلود رایگان خلاصه مقاله ماشین های آسنکرون (ژنراتور القایی)، اینجا کلیک کنید


مشخصات این مقاله :

عنوان: ژنراتور القایی (آسنکرون)

فرمت: ورد (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 122 (فونت 14)

منابع و ماخذ: دارد

شماره پروژه:


 عکسی از پروژه :


فهرست مطالب :

فصل اول
ژنراتور القايي
1-1- مزايای ژنراتور القايي
1-2 معايب ژنراتور القايي

فصل دوم
مدلسازي عددي يك ژنراتور القايي
2-1- تاريخچه مدل دو محوري ماشين القايي
2-2-1: معادلات تبديل يافته ولتاژ
2-2-2 معادلات تبديل يافته فلوي پيوندي
2-2-3- معادله تبديل يافته گشتاور مغناطيسي
2 -4 معا دلات حالت
2-5- مدل ژنراتور القايي در حالت ماندگار
2-6 تئوري فضاي برداری

فصل سوم
راه اندازي ژنراتور القايي
3-1- پديده تحريك خودي
3-1-1- تعبيرپروسه تحريك خودي براساس مدار معادل RLC
3-1-2- تعبير پروسه تحريك خودي براساس سيستمهاي خودنوساني
3-1-2-1- توصيف سيستم خودنوساني
3-1-2-2- سيستم ماشين القايي
3-1-3- تغبير پروسه تحريك خودي براساس پسماند مغناطيسی
3 -1-3-1بررسي هاي تئوريكی
3-2 نكات عملي در راه اندازي ژنراتور القايي

فصل چهارم
مثالهايي از حالت هاي گذرا در ژنراتور القايي
4-1 اتصال بار اهمي به ژنراتورالقا يي
4-2 اتصال كوتاه سه فاز متقارن
4-3 اتصال كوتاه دوفاز
4-4- اتصال كوتاه دو فاز به زمين
4-5 اتصال كوتاه يك فاز به زمين
4-6 اثر شتاب روتور برروي پديده تحريك خودی

 


چکیده و مقدمه پروژه ماشین های آسنکرون :

 در اوايل قرن بيستم به اين واقعيت پي برده شد كه ماشين القايي بعد از قطع ولتاژ خط ممكن است در حالت تحريك باقي بماند ولي براي ايجاد چنين تحريكي شرايط خاصي مورد نياز بود. محققان بعد از پژوهش و تحقيق در يافتند كه با اتصال خازنهايي به ترمينال موتور القايي در حال چرخش (توسط توان مكانيكي بيروني) شرط تحريك پايدار بوجود آمده و ولتاژ بطور پيوسته توليد مي شود. بنابراين يك سيستم توليد جديدي متولد شد كه در آن ولتاژ خروجي شديداً به مقدار خازن تحريك و سرعت روتور و بار بستگي دارد. اين نوع توليد تا سالهاي 1960-1970 به فراموشي سپرده شد و مطالب كمي در مورد آن نوشته شد.
علت اين بي توجهي در اهميت عملي كم چنين توليدي مستتر بود. چرا كه ژنراتور القايي به تنهايي توانايي كنترل ولتاژ و فركانس توليدي را ندارد. از اين رو ژنراتورهاي سنكرون در واحدهاي توليدي بکار گرفته و هرساله مقدار زيادي سوخت صرف توليد برق ac مي شود. طبيعي است با استفاده روزافزون از آلترناتورهاي سنكرون، آنهااز نظر مقادير نامي، روشهاي خنك سازي، تكنولوژي ساخت و مدلسازي اين ژنراتورها دستخوش رشد و تحول شدند، اما ساختار اساسي آنها بدون تغيير ماند ولي بدليل نگراني از نرخ كاهش شديد منابع انرژي تجديدناپذير و به طبع آن صعود چشمگير قيمت نفت از يك طرف و ظهور و رشد قطعات نيمه هادي قدرت و پيشرفت كنترل صنعتي از طرف ديگر ژنراتور القايي بازگشت مجددي يافت.
از اين رو علاقمندي زيادي براي استفاده از انرژي هاي تجديدپذير، مثل باد جهت جايگزيني سوخت و كاهش نرخ مصرف سوخت ايجاد شد و توجه به ژنراتور القايي به خاطر مزاياي زيادي كه دارد بيشتر شد.
در سالهاي اخير كاربرد ژنراتور القايي در توليد برق از توربینهای بادي و آبی کوچک مورد توجه زيادي قرار گرفته است. چرا كه سادگي نگهداري و كاهش منابع انرژي فسيلي و توانايي ژنراتور القايي براي تبديل توان مكانيكي از فاصله وسيعي از سرعت روتور موجب شده تا به فكر جايگزيني انرژي باد به جاي سوختهاي فسيلي بيافتند و انبوه تحقيقات در اين زمينه نشانگر توانايي آن در رفع مشكلات حاضر است.


بخشی از مقاله ماشین های آسنکرون :


3-1- پديده تحريك خودي:
تحريك خودي ماشين هاي القايي يك پديده فيزيكي شناخته شده اي مي باشد كه كاربرد عملي وسيعي پيدا كرده است. در مواردي مثل طراحي ژنراتورهاي خود كنترل و ترمز موتورهاي محرك تلاشهاي زيادي صورت مي گيرد تا شرايط گسترش و توسعه بيشتر اين پديده بوجود آيد ولي در برخي موارد ديگر تمامي جوانب احتياط براي جلوگيري از تحريك خودي به منظور پايدار كردن يك شبكه به كار بسته مي شود، چرا كه وقوع آن منجر به افزايش جدي ولتاژ و به مخاطره افتادن عايق ماشين و يا سبب نوساناتي در گشتاور و سرعت ماشين و در نتيجه كاهش مزاياي آن و احتماً ازدياد حرارت قابل ملاحظه مي گردد، ولي بهرحال در هر دو نوع از موارد فوق نياز به تعبير فيزيكي واضح از جوهره پديده و همچنين درك روشني از مكانيزم نوسان و دلايل گسترش آن مي باشد.
در اينجا ابتدا يك تعبير از پديده تحريك خودي و ولتاژ سازي را توضيح مي دهيم سپس با تشريح اين پروسه براساس دو ديد كلي بحث ادامه خواهد يافت.

3-1-1- تعبيرپروسه تحريك خودي براساس مدار معادل RLC :
پاسخ گذراي يك مدار RLC، جملاتي بفرم k1exp (p1t) دارد كه در آن k1 عدد ثابت و p1 يكي از ريشه هاي چند جمله اي مشخصه يا چند جمله اي نظير معادله ديفرانسيل مدار مي باشد.
اغلب ريشه p1 يك كميت مختلط است كه قسمت حقيقي آن بيانگر نرخ كاهش (ميرايي) حالت گذرا و قسمت مجازي نشان دهنده فركانس نوسان است. در اكثر پاسخ هاي گذرا قسمت حقيقي p1 منفي است، يعني با گذشت زمان افزايش يافته و در تئوري به بينهايت ميل خواهد كرد.
پاسخهاي گذرايي كه دامنه شان به روش فوق زياد مي شوند، بسيار نادرند چرا كه با جاري شدن جريان در مقاومت مدار توان تلف خواهد شد و با يستي منبع انرژي وجود داشته باشد كه توان لازم را توليد كند.
مثال از اين گذراي نادر، مشخصه ژنراتور القايي خود تحريك است. با دقت در مدل ماشين القايي و در نظر گرفتن عامل تحريك يعني خازن متوجه مي شويم كه مدار معادل استاتور ژنراتور و خازن مشابه يك مدار RLC سري است. بنابراين در جريان گذرا جمله بفرم k1exp(p1t) وجود دارد كه با مثبت بودن قسمت حقيقي p1 پروسه تحريك خودي در فاصله هوايي ژنراتور القايي شروع و ولتاژ سازي ادامه مي يابد تا مدار مغناطيسي ماشين اشباع گردد. سپس در حالت گذرا xm تغييركرده، بطوريكه قسمت حقيقي ريشه p1 صفر گردد. از اين به بعد پاسخ گذرا كم و زياد نمي شود، يعني ولتاژ فاصله هوايي و جريان به حالت ماندگار خودشان مي رسند و منجر به تحريك خودي دائمي و پيوسته مي گردد.


 توجه :

این مقاله به صورت کامل و با فرمت ورد (با قابلیت ویرایش) آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.


 


برچسب ها

ثبت دیدگاه