دانلود مقاله isi تعامل برند و مصرف کننده در رسانه های اجتماعی


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد تعامل برند و مصرف کننده در رسانه های اجتماعی (کلیک کنید)


توضیحات :

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته بازاریابی، و با عنوان تعامل برند و مصرف کننده در رسانه های اجتماعی نموده است. 


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

Consumer Brand Engagement in Social Media: Conceptualization, Scale Development and Validation

ترجمه فارسی عنوان :


تعامل برند و مصرف کننده در رسانه های اجتماعی : مفهوم، توسعه، مقیاس و اعتبار سنجی تعهد محصولات برند تجاری در رسانه های اجتماعی

سال انتشار : 2014

متعلق به مجله یا ژورنال : مجله بازاریابی تعاملی – Journal of Interactive Marketing

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 17

شماره پروژه: 5073


کلمات کلیدی :

Consumer brand engagement, Social media Scale development ,Structural equation modeling

محصول مصرفی برند تجاری، رسانه های اجتماعی، سنجش توسعه، مدل ساختاری معادلات


چکیده  :

Abstract

In the last three decades, an influential research stream has emerged which highlights the dynamics of focal consumer/brand relationships. Specifically,more recently the ‘consumer brand engagement’ (CBE) concept has been postulated to more comprehensively reflect the nature of consumers’ particular interactive brand relationships, relative to traditional concepts, including ‘involvement.’ However, despite the growing scholarly interest regarding the undertaking of marketing research addressing ‘engagement,’ studies have been predominantly exploratory in nature, thus generating a lack of empirical research in this area to date. By developing and validating a CBE scale in specific socialmedia settings,we address this identified literature gap. Specifically,we conceptualize CBE as a consumer’s positively valenced brand-related cognitive, emotional and behavioral activity during or related to focal consumer/ brand interactions.We derive three CBE dimensions, including cognitive processing, affection, and activation. Within three different social media contexts, we employ exploratory and confirmatory factor analyses to develop a reliable, 10-itemCBE scale, which we proceed to validate within a nomological net of conceptual relationships and a rival model. The findings suggest that while consumer brand ‘involvement’ acts as a CBE antecedent, consumer ‘self-brand connection’ and ‘brand usage intent’ represent key CBE consequences, thus providing a platform for further research in this emerging area. We conclude with an overview of key managerial and scholarly implications arising from this research.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

In the last three decades a powerful research stream has emerged, which highlights the nature and dynamics pertaining to specific consumer/brand relationships (Aaker, Kumar, and Day 2004; Aaker, Fournier, and Brasel 2004; Fournier 1998). Within this emerging body of work, consumer brand ‘involvement,’ which reflects a consumer’s level of interest in, and personal relevance of a brand, has gained significant attention (Coulter, Price, and Feick 2003; Zaichkowsky 1985, 1994). However, despite the important insights gleaned from ‘involvement’ research, more recently scholarly emphasis is shifting to concepts and theoretical  perspectives which explain or predict the dynamics characterizing focal interactive consumer/brand relationships more explic itly, including in specific social media settings (Bolton and Saxena-Iyer 2009; Malthouse and Hofacker 2010).
Within this broader context, the consumer ‘engagement’ concept, whichmore explicitly accounts for consumers’ interactive brand-related dynamics (Brodie et al. 2011), is gaining traction in the literature (Calder,Malthouse, and Schaedel 2009; van Doorn et al. 2010); thus fitting within the broader theoretical perspectives of consumer culture theory (Arnould and Thompson 2005), the service-dominant logic (Karpen, Bove, and Lukas 2012; Vargo  and Lusch 2004, 2008), and relationshipmarketing (Vivek, Beatty, and Morgan 2012). Brodie et al. (2011) define ‘customer engagement’ as “a psychological state that occurs by virtue of interactive, co-creative customer experiences with a focal agent/ object (e.g. a brand).”


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

– سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :


در این مقاله خواهید خواند که در سه دهه گذشته از جریان تحقیقات به دست آمده اینچنین نشان می دهد که رابطه پویایی بین مصرف کننده و برند تجاری  وجود دارد. یافته ها نشان می دهد که درگیری مصرف کننده با نام تجاری به عنوان یک CBE عمل می کند ، ارتباط مصرف کننده با برند تجاری و قصد استفاده از آن نشان دهنده عواقب CBE کلیدی می باشد. بنابراین ارائه یک پلت فرم برای تحقیق بیشتر در این زمینه لازم می باشد.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد تعامل برند و مصرف کننده در رسانه های اجتماعی (کلیک کنید)


 

دیدگاهتان را بنویسید