این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اختلال استرس ضربه در کودکان و نوجوانان” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.
دانلود مقاله اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اختلال استرس ضربه در کودکان و نوجوانان
ریال600.000
مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اختلال استرس پس از ضربه در کودکان و نوجوانان |
فرمت مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF) |
تعداد صفحات مقاله | 30 صفحه |
سایز متن مقاله | 14 |
فونت متن مقاله | بی نازنین |
رشته های مرتبط با این مقاله | روانشناسی – علوم اجتماعی |
گرایش های مرتبط با این مقاله | روانشناسی شناختی – روانشناسی کودک و نوجوان |
موضوعات | استرس – رفتار درمانی شناختی (CBT) |
منبع و رفرنس | ندارد |
کد محصول | w2054 |
حجم فایل | 1Mb |
وضعیت | آماده خرید و دانلود |
فهرست مطالب مقاله |
چکیده اختلال استرس پس از ضربه عوامل خطر اثر سانحه درمان ملاحظات پیرامون مشمولیت در گروه درمانی بررسی آمادگی گروهی مزایای گروه ابزار CBT در درمان گروهی در جوانان و کودکان مبتلا به PTS و PTSD مفهوم شناختی رفتاری واکنش به سانحه گزینه هایی برای درمان گروهی اهداف درمان گروه درمانی شناختی رفتاری در PTSD نتیجه گیری و ارائه ی پیشنهاد ها |
بخشی از متن مقاله |
چکیده طی مطالعاتی که به انجام رسیده اند و میزان شیوع اختلال استرس پس از ضربه در نوجوانان و جوانان را بررسی کرده اند، اخیرا نتایجی حاصل آمده است که نشان میدهد بین 3 الی 15 درصد دختران و 1 الی 6 درصد پسران معیار های کامل PTSD را دارا بوده اند ( مرکز ملی اختلال استرس پس از ضربه ) . بررسی مطالعاتی که پیرامون شیوع اfa;ین اختلال در نمونه های کودکان ( افرادی که به سن مدرسه رسیده اند ) انجام گرفته است ، نشان میدهد که شیوع اختلال های پس از ضربه میتواند به 40 الی 70 درصد برسد . PTSD درکودکان میتواند نتیجه ی عواملی چون قربانی و یا شاهد حوادث خشن و مجرمانه بودن ، و یا بلایای طبیعی و نیز سو استفاده های فیزیکی و یا ذهنی جنسی باشد. گرچه تمامی کودکانی که حوادث آسیب زایی را تجربه میکنند ، نشانه های PTSD را بروز نمیدهند اما علائم شناختی و عاطفی و نیز واکنش های رفتاری به صدمات وارد شده بسیار منحصر به فرد هستند و منجر به اختلال در عملکرد وی میشوند ( مثلا پس از پدید آمدن حادثه و نیز در دوره ی نقاهت پس از آن ، تغییرات فیزیولوژیکی ای در سیستم اعتقادی قربانی که مرتبط با ناتوانایی و نا امنی او می باشد ، رخ میدهد . ) . با مداخله در بعضی سطوح میتوان از اثرات زیان بار صدمات وارده بر عملکرد بخش های فیزیولوژیکی و روانی ( نشانه های صدمات وارده پس از حادثه آشکار می شود . ) کاست . این بخش ، علائم تشخیص PTSD و نیز عواملی که ممکن است این اختلال ها را افزایش دهد را به طور خلاصه توضیح می دهد . کودک یا نوجوان اگر معیارهای PTSD یا PTS را به طور کامل نشان دهد ، تحت هر شرایطی ، اثرات منفی حادثه ای که تجربه کرده است بر عملکرد بخش های روانی ، اجتماعی و رفتاری او ، موضوعی قابل بحث خواهد بود که گاهی تا جوانی او ادامه پیدا خواهد کرد ( خواه معیار های مربوطه ره به طور کامل بروز دهد و یا خیر ) تا در نهایت بتوان برای آن درمان نسبی و معقولی فراهم آورد . از آن جایی که مطالعات انجام شده پیرامون درمان روانی PTSD در نمونه های جوان محدود است ، و نیز اعتبار این مطالعات انجام شده بر قربانیان اثبات نشده است ، تلاش بر معرفی و پیشنهاد کارآمد ترین عوامل درمانی در این بخش آمده است . هدف اصلی این بخش مروری دقیق بر مطالعات پیشین انجام شده پیرامون این موضوع می باشد . ، پژوهش هایی که تاکنون ، به بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اختلال استرس پس از ضربه در کودکان و نوجوانان انجام گرفته است را به طور خلاصه شرح داده ایم . سپس یک پروتکل مداخله ، بر اساس مدل معتبر CBT ، تعبیه کرده ایم که در یکی از پژوهش ها درمورد کودکان و نوجوانان درگیر با PTSD طراخی شده بود . و در آخر موانع بالقوه ای که از نظر پزشکان ممکن است سد راه درمان بیماران PTSD باشد را توضیح دادیم . اختلال استرس پس از ضربه |
وضعیت هزینه | ویژه با هزینه |
---|