مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی رایگان

دانلود رایگان مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی دندانپزشکی

تازه ترین مقاله های لاتین ISI رشته دندانپزشکی ترجمه شده به فارسی

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI دندانپزشکی – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته دندانپزشکی – کلیک کنید

دندانپزشکی

عده معدودی از سلمانی‌ها، شاگرد زرگرها و عطارها را می‌توان اولین افرادی دانست که با استفاده از روش‌های گوناگون، مبادرت به کشیدن دندان، گذاشتن روکش، ساختن دندان مصنوعی یا برای تسکین دردها و ورم‌های دهانی آن هم با وسایل بسیار اولیه مبادرت به انجام امور دندانپزشکی می‌کردند. بعدها مسئله آموزش دندانپزشکی مطرح شد که پیشگامان این حرکت را می‌توان دکتر میلچارسکی، دکتر سیاح و برخی دیگر از دندانپزشکان آن زمان دانست. دندانپزشکی که شاخه‌ای از طب است تنها کلاس طب تا سال ۱۲۹۷ در مدرسه دارالفنون بود. درآبان ماه آن سال کلاس طب به مدرسه طب تغییر کرد و در نتیجه این مدرسه دارای اتاق و رئیس جداگانه‌ای گشت که محل آن در حیاط بزرگ دارالفنون قرارداشت.مروزه شاهد پیشرفت‌های زیاد در این رشته و تخصصی شدن شاخه‌های این رشته هستیم. به طوری که یک دانشجوی دندانپزشکی باید برای اخذ مدرک دکترای عمومی دندان پزشکی در یک دوره شش ساله تحت آموزش‌های نظری و عملی قرار گیرد که دو سال ابتدایی این دوره مربوط به علوم پایهٔ پزشکی می‌باشد. دانشجویان می‌توانند پس از اخذ مدرک عمومی خود به شرط قبولی در آزمون دستیاری در یکی از شاخه‌های تخصصی این رشته ادامه تحصیل دهند. از شاخه‌های تخصصی این رشته می‌توان: ارتودانتیکس- اندودانتیکس- جراحی فک و صورت- پروتزهای دندانی و… را نام برد.

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI دندانپزشکی– کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته دندانپزشکی- کلیک کنید

معرفی رشته دندانپزشکی

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت. در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد. دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI دندانپزشکی – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته دندانپزشکی – کلیک کنید

Dentistry

Dentistry is a branch of medicine that consists of the study, diagnosis, prevention, and treatment of diseases, disorders, and conditions of the oral cavity, commonly in the dentition but also the oral mucosa, and of adjacent and related structures and tissues, particularly in the maxillofacial (jaw and facial) area. Although primarily associated with teeth among the general public, the field of dentistry or dental medicine is not limited to teeth but includes other aspects of the craniofacial complex including the temporomandibular and other supporting structures. Dentistry is often also understood to subsume the now largely defunct medical specialty of stomatology (the study of the mouth and its disorders and diseases) for which reason the two terms are used interchangeably in certain regions. Dental treatments are carried out by a dental team, which often consists of a dentist and dental auxiliaries (dental assistants, dental hygienists, dental technicians, as well as dental therapists). Most dentists either work in private practices (primary care), dental hospitals or (secondary care) institutions (prisons, armed forces bases, etc.).

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI دندانپزشکی – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته دندانپزشکی – کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا