مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی رایگان

دانلود رایگان مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی تاریخ

تازه ترین مقاله های لاتین ISI رشته تاریخ ترجمه شده به فارسی

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI تاریخ – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته تاریخ – کلیک کنید 

تاریخ 

تاریخ مفهومی انتزاعی است که حداقل دو معنا از آن مستفاد می‌گردد: گاه ناظر به وقایع گذشته و گاه معطوف به مطالعه و بررسی وقایع است؛ بنابراین، هم به علم تاریخ و هم به موضوع آن، تاریخ گفته می‌شود. برای تفکیک این دو مقوله، اصطلاحاً تاریخ را تاریخ (۱) و علم تاریخ را تاریخ (۲) می‌نامند. منظور از تاریخ (۱)، مجموعهٔ حوادث فرهنگی، طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و رویدادهایی است که در گذشته و در زمان و مکان زندگی انسان‌ها و در رابطه با آن‌ها رخ داده است. این رویدادها شامل اموری می‌شود از قبیل کردارها و دستاوردهای مادی و معنوی بشر و هرآنچه که گفته، اندیشیده و عمل کرده‌است. تاریخ (۲) معرفتی ناظر به وقایع جزئی و درک پدیده‌های ذکرشده است که در ذهن تاریخ‌نگار شکل می‌گیرد و از نوع معرفت درجه یک است. به عبارت دیگر، رویداد (تاریخ)، موقعیتی هستی‌شناختی دارد و تأویل و فهم از رویداد (علم تاریخ) دارای موقعیتی شناخت‌شناختی است. ویلیام هنری والش تاریخ (۲) را بازگو کردن کلیهٔ اعمال گذشتهٔ انسان می‌داند، به‌گونه‌ای که نه‌تنها در جریان وقایع قرار می‌گیریم، بلکه علت وقوع آن حوادث را نیز بازمی‌شناسیم. به عبارت دیگر، هدف تاریخ علاوه بر اینکه معرفت به افراد انسان است، آگاهی به روابط اجتماعی او در گذشت روزگار را نیز هست. منظور از «اجتماعی» در واقع کل اموری است که در حیات آدمی مؤثر است، نظیر امور اقتصادی، مذهبی، سیاسی، هنری، حقوقی، نظامی و علمی. پژوهشگرانی که دربارهٔ تاریخ می‌نویسند، تاریخ‌نگار نامیده می‌شوند. هرچند غالباً این رشتهٔ مطالعاتی را در زیرگروهی از علوم انسانی یا علوم اجتماعی قرار داده‌اند، با این حال می‌توان آن را به عنوان پلی بین این دو شاخه تلقی کرد؛ زیرا روش‌های مطالعاتی مختلف آن از هر دو شاخه وام گرفته شده‌اند. تاریخ به عنوان یک رشتهٔ مطالعاتی دارای شاخه‌ها و گرایش‌های جانبی زیادی است.

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI تاریخ – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته تاریخ – کلیک کنید 

معرفی رشته تاریخ

طول دوره کارشناسی تاریخ ( ازاد و دبیری) حداکثر4 سال و تحصیلات و شکل نظام تحصیلی بصورت واحدی و در دو نیمسال می باشد که هر نیمسال17 هفته بطول خواهد انجامید. دانشجویان کارشناسی آزاد با گذراندن 135 واحد دبیری باگذراندن 134 واحد مرکب از دروس عمومی، پایه، الزامی و اختیاری می توانند فارغ التحصیلی(کارشناس تاریخ) شناخته می شوند. در سال‌های أخیر در مقطع تحصیلات تکمیلی درگروه تاریخ توسعه‌ایچشمگیر رخ داده است. در مقطع کارشناسی ارشد، در ابتدا دو گرایش دیگر یعنی تاریخایران باستان و تاریخ اسلام تأسیس شدند. از سال 1381 به بعد، گروه تاریخ درصدد برآمد تا خلاء آموزشی در دیگر عرصه‌های مهم پژوهش‌های تاریخی را تا حدیبرطرف کند. به همین منظور با تلاشی جدّی پیشنهاد تأسیس سه رشته دیگر کارشناسی ارشدرا به دانشگاه ارایه کرد.

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI تاریخ – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته تاریخ – کلیک کنید 

History 

History is the study of the past as it is described in written documents.[3][4] Events occurring before written record are considered prehistory. It is an umbrella term that relates to past events as well as the memory, discovery, collection, organization, presentation, and interpretation of information about these events. Scholars who write about history are called historians. History can also refer to the academic discipline which uses a narrative to examine and analyse a sequence of past events, and objectively determine the patterns of cause and effect that determine them.[5][6] Historians sometimes debate the nature of history and its usefulness by discussing the study of the discipline as an end in itself and as a way of providing “perspective” on the problems of the present.

دانلود رایگان جدیدترین مقالات انگلیسی ISI تاریخ – کلیک کنید

دانلود مقالات ترجمه شده رشته تاریخ – کلیک کنید 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا