این محصول یک مقاله به زبان فارسی با عنوان “ماشین های الکتریکی جریان مستقیم DC” بوده و در دو فرمت word و pdf آماده خریداری و دانلود فوری می باشد.
دانلود مقاله ماشین های الکتریکی جریان مستقیم DC
ریال1.100.000
شناسه محصول: w205
دسته: دانلود رایگان مقالات, دانلود رایگان مقالات مهندسی برق
برچسب: مقالات الکترونیک, مقالات برق صنعتی, مقالات برق قدرت, مقالات موتور جریان مستقیم DC
مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | ماشین های الکتریکی جریان مستقیم DC |
فرمت مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF) |
تعداد صفحات مقاله | 173 صفحه |
سایز متن مقاله | 14 |
فونت متن مقاله | بی نازنین |
رشته های مرتبط با این مقاله | مهندسی برق |
گرایش های مرتبط با این مقاله | برق صنعتی – برق قدرت – الکترونیک |
موضوعات | موتور جریان مستقیم DC |
منبع و رفرنس | دارد |
کد محصول | w205 |
حجم فایل | 4Mb |
وضعیت | آماده خرید و دانلود |
فهرست مطالب مقاله |
پيشگفتار آشنايي با سيستم راهآهن برقي مدار الكتريكي در راهآهن برقي دريافت جريان از مدار الكتريكي آرايش سيستم راهآهن برقي توزيع سيكليك فازها ترانسهاي قدرت در پستهاي كششي لكوموتيو برقي در سيستم DC لكوموتيوهاي برقي در سيستم AC شماي كلي از نحوه رساندن برق از نيروگاه به موتورهاي تركشن سيستمهاي برقرساني از نظر نوع ولتاژ (AC,DC) انواع سيستمهاي جمعآوري جريان انواع مختلف سيستمهاي AC خصوصيات تراكشن موتور AC و مقايسه آن با نوع DC ماشينهاي الكتريكي ماشينهاي الكتريكي AC مقايسه موتور DC سري و AC القايي اثرات نامتعادلي ولتاژ نامتعادلي كلي در پستهاي كشش خط برقي معرفي موتورهاي DC مدار معادل موتور DC منحني مغناطش ماشين DC موتور DC سري گشتاور القايي در موتور DC سري مشخصه پايانهاي موتور DC سري كنترل سرعت موتورهاي DC سري راهاندازي موتور DC مشكلات موتور DC در هنگام راهاندازي مدارهاي راهانداز موتور DC سيستم وارد ـ لئونارد و كنترل كنندههاي سرعت حالت جامد بخش مدار محافظ بخش مدار شروع / توقف بخش الكترونيكي توان بالا بخش الكترونيكي توان پايين محاسبات بازده موتور DC الكتروموتور شرح مواد ساختماني اصلي پوسته (Stator) روتور طريقه كار الكتروموتورها مقولهاي درباره ديناميك سيستم موتور ـ بار مشخصههاي گشتاور برخي از بارهاي متعارف طبقهبندي گشتاورهاي بار ترمز الكتريكي (Braking) عملكرد چند ربعي و قراردادهاي گشتاور ـ سرعت راهاندازي ترمز در موتورهاي Traction موتور سري (Series motor traction) سيستمهاي كنترل ماشينهاي DC و تراكشن سيستم كنترل Buck and Boost روش كنترل بطريقه سري و پارالل تجهيزات برقي جريان برق فشار قوي و ضعيف در ديزلهاي سبك جريان برق فشار قوي و ضعيف در ديزلهاي سنگين مولد برق اصلي ديزلهاي سبك ژنراتور كمكي تراكشن و لكوموتيوها ترمز ديناميك و كاربرد آن بوسيله (Traction.M) مسير مدار فشار قوي ترمز ديناميك كنترل سرعت با استفاده از ميكروپروسسور تابع تبديل بررسي رفتار موتورهاي تراكشن DC با نرم افزار PSPICE بررسي معادلات ديناميك و مدل سازي DC با استفاده از PSPICE تحليلهاي انجام شده و نتايج حاصل از آن مقدمهاي دربارة كاميونهاي معادن و كاربرد موتورهاي الكتريكي در اين ماشينها كاميونهاي برقي (v a b c o) شرح و توضيح ساير قسمتهاي (V a b c o) نحوه ترمز ديناميكي در كاميونهاي V a b c o نتيجه گيری منابع |
بخشی از متن مقاله |
انواع سيستمهاي جمعآوري جريان يك نوع متداول ديگر كلاس بندي انواع ريلها و سيستمهاي راهآهن برقي، تقسيمبندي بر اساس روش دريافت و جمعآوري جريان ميباشد كه بطور كلي به چهار دسته تقسيم ميشوند: 1- سيستم تك خطي بالاسري :(Overhead Single Line System) در اين روش از ريل به عنوان مدار برگشت جريان نيز استفاده ميشود. به خاطر سادگي ساختار خط تماس و وسيله جمع كننده جريان از اين نوع سيستم چه در ولتاژ AC و چه در DC استفاده فراواني ميشود. ولي داراي اين عيب نيز ميباشد كه داراي جريان نشتي زيادي به زمين ميباشد. كه در ولتاژ AC باعث بروز اغتشاشات راديويي ميگردد. 2- سيستم دوخطي بالاسري (Overhead Double Line System) : دو خط تماس قراردادهشده است كه يكي براي رساندن قدرت و ديگر بعنوان زمين بكار ميرود و جريان لازم براي موتورها از طريق دو وسيله جمع كننده فراهم ميشود. ميتوان نتيجه گرفت كه ساختار خط بالاسري پيچيده است و اين نوع خط از لحاظ ساختمان گران تمام ميشود. ولتاژ خط تماس را نميتوان خيلي بالا برد چون عايق كاري سيمهاي تماس مشكل ميشود. ولي مشكلات زمين كردن را ندارد به همين جهت از اين سيستم بيشتر در اتوبوسهاي برقي استفاده ميشود. 3- سيستم سه ريلي: (thrid Raid System) در اين سيستم يك ريل سومي در طول خط نصب شده و جريان به وسيله Shoe به موتورهاي الكتريكي ميرسد كه از طريق لغزيدن اين سيم روي ريل سوم عمليات جمعآوري جريان صورت ميگيرد و ريلهاي اصلي به عنوان مدار برگشت بكار ميروند. اين سيستم بطور گستردهاي در راهآهن هاي زيرزميني (مترو) كه ظرفيت جريان زياد و ساختار پايههاي ساده كه هزينهها را كم ميكند و بلندي تونل را كاهش ميدهد استفاده ميشود. عيب اين سيستم آن است كه چون ريل برق دارد و در سطح زمين (قابل دسترس) قرار دارد براي افراد و حيوانات گذرنده و كساني كه در ريل كار ميكنند خطرناك ميباشد و همچنين قطع و وصل و تغذيه از ديگر پستها در اين روش مشكل است. به خاطر همين ولتاژ و مكان ريل سوم محدود ميشود و نميتوان ولتاژ را در اين سيستم بالا برد كه معايبي دارد و قبلاً بحث شده است. د) سيستم ريل دوبل (Rigid Double Line System) : دو ريل در امتداد ريل اصلي كار گذاشته ميشود و دو وسيله جمع آوري كننده جريان وظيفه رساندن جريان به موتورها را برعهده دارند. از اين سيستم در جاهايي كه ريل اصلي تك خطي است (Monorail) بطور وسيعي استفاده ميشود. همانطوريكه مشاهده شد ميتوان روشهاي جمعآوري جريان را به چهار شاخه مختلف تقسيم نمود كه هر كدام مزايا و معايبي دارند ولي معمولاً در جاهايي كه ريل طولاني، روباز و در مسير بين دو شهر قرار گرفته باشد از دو روش اول يعني سيم تماس بالاسري استفاده ميشود. اغتشاشات روي سيمهاي مخابراتي مدارهاي مخابراتي از لحاظ آسيبپذيري هارمونيك بسيار حساس ميباشند و هارمونيكها و يا جريانهايي با فركانس بالا باعث بروز اغتشاش در سيگنالهاي راديويي يا تلويزيوني يا سيگنالهاي مكالمه تلفن ميشوند. |
وضعیت هزینه | ویژه با هزینه |
---|