دانلود مقاله نحوه عیب یابی سیستم های انژکتوری با دستگاه دیاگ

  • شناسه محصول : w164
وضعیت هزینه

ویژه با هزینه

 

مشخصات مقاله
عنوان مقاله نحوه عیب یابی سیستم های انژکتوری با دستگاه دیاگ
فرمت مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش (DOCX) و پی دی اف (PDF)
تعداد صفحات مقاله 51 صفحه
سایز متن مقاله 14
فونت متن مقاله بی نازنین
رشته های مرتبط با این مقاله مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله مکانیک خودرو – الکترونیک و برق خودرو
موضوعات خودرو (ماشین) – سیستم سوخت رسانی انژکتوری – سیستم سوخت رسانی خودرو
منبع و رفرنس دارد
کد محصول w164
حجم فایل 1Mb
وضعیت آماده خرید و دانلود

 

فهرست مطالب مقاله
مقدمه

فصل اول
دستگاه دياگ
راهنماي عيب يابي با د ستگاه د ياگ:
مشاهده ي کد هاي خطا
-خطا هاي دائمي PERMENENT
خطا هاي لحظه ايINTERMITENT
تست عملگر ها يا فعال کردن عملگرها
تنظيم سوخت

فصل دوم
واحد کنترل الکترونيک موتور ECUو سنسورها
ECU
سنسور دور موتورEngin Speed Sensor
روشهاي عيب يابي
تست اهمي:
تست ولتاژي
سنسور ميل سوپا پCamshaft Sensor
روش عيب يابي
سنسورموقعيت دريچه گاز Throttle Position Sensor
تست اهمي
تست ولتاژ
سنسور ضربه Knok sensor
سنسور دماي آب Water Temprature Sensor
سنسور اکسيژنOxygen Sensor
سنسور سرعت خودرو Vehicle Speed Sensor
تست ولتاژ
رله دوبل Double Relay
چراغ اخطارMil Lamp
پتانسيومتر CO
کوئل دوبل Double Ignition Coil
تست اهمي :
شمع SPARK
تست اهمي
پمپ بنزين Fuel Pump
تست ولتاژي و اهمي
انژکتورهاInjector
تست اهمي
سنسور دماي هواي ورودي Manifould Air Temperetur
سنسور فشار هواي ورودي MONIFOULD AIR PRESSURE
تست ولتاژي

 

بخشی از متن مقاله
نحوه ي عيب يابي سيستمهاي انژکتوري با دستگاه دياگ

2-خطا های لحظه ایINTERMITENT
به خطا هایی گفته می شود که در اثر قطع ارتباط قطعه با ECU در مدت بسیــــار
کوتاهـی یا کسری از ثانیه به علت شل بودن سو کت قــــطعه یا در اثر تکان شــدید خودرو و قطعی موقت سیگنال یا نارسایی آنی در ساختار داخلی قطعه بوجود می- آید.
این خطا ها با پاک کردن کد خطا ها از ECU پاک می شوند.
بعضی قطعات در سیستم انژکتوری هستند که در صورت خرابی یا قطع ارتباط با ECU خطایی در حافظه موقت از آنها ثبـــت نمی شود وECU قادر به تـــشخیص عـــیوب آنها نیست مثل سنــــسور دور موتور، پمپ بنزین ،سوئیــــچ اینرسـی و…
خطاهای لحــــظه ای (I) به کاربر هشـــدار میدهد که قطعاتی که به علت شل بودن ،سولـفاته شدن و… غیره دچار عیب زود گذر شده اند ممـــکن است در آینده دچــار عیب کلی شوند.
هر گاه دستگاه خطـای را به صورت (P ) نمایش داد ،ابتدا اتــصالات سوکت قطعه مذکور را از لحاظ سلامت ،محکم بودن و سولفــاته نبودن بررسـی می کنیم . سپس کد خطا را پاک می کنــــیم ،دوباره به سراغ منوی کد خطا ها می رویــم ،اگر خطا مجددا ظاهر شد وارد منوی پارامتر ها می شویم و مقادیر آن را با مقادیر استاندارد مقایسه می کنیم . اگر مطابق استاندارد نبود ،تست اهمی و ولتاژی انجام می دهیم و در صورت اطمینان از خرابی قطعـــه آن را عوض می کنیم.
د رخودرو پراید قدیم مدل کیا (زیمنس سری اول) قابــلیت پاک کردن کد خطا ها از حافظه ی ECU از طریق دســـتگاه دیاگ وجود ندارد . در این مـدل برای پاک کردن کـــد خطـــا باید به مدت 15 ثانیه سر باتری را برداریم ،تا باعث پاک شدن حافظه موقـت ECU و در نتیجه پاک شدن خطا می شود.
تست عملگر ها یا فعال کردن عملگرها
با وارد شدن به منوی تست عملگر ها عبارت های زیر نشان داده می شود :
F1:کنترل پمپ بنزین F1:Fuel Pump Control F2:کنترل انژکتور سیلندر 1 F2:Injection 1 F3:کنترل انژکتور سیلندر 2 F3:Injection 2
F4:کنترل انژکتور سیلندر 3 F4:Injection 3 F5:کنترل انژکتور سیلندر 4 F5:Injection 4 F6:کنترل رله کوکر F6:Air Condition Relay F7:کنترل استپرموتور دور آرام F7:Idle Regulation Stepper Motor F8:کویل 4/1 F8:Coil 1/4 F9:کویل 3/ 2 F9:Coil 2/3 F10:رله فن F10:Fan Relay F11:کنترل دریچه محفظه جذب بخار بنزین
F11:Conster Purge Solenoid Control
F12:چراغ خطا F12:MIL Lamp پس از انتخاب عملگر مورد نظر عبارت “تـست در حال انجام است ” را مشــاهده می کنیم و عملگر مورد نظر شروع به کار می کند . از این تست برای عیــب یابی و آگاهی از کار کرد یا عدم کار کرد قطعه می توان استفاده نمود.
خودرو هایی که درآنها ECU توانایی پاشیدن سوخت را به صورت نیمه ترتیــبی دارد (انژکتور های 1 و 4 با هم و 2و 3 با هم پاشش می کنند) تست عملــگرها در آنها به صورت تست انژکتور 4/1 و تست انژکتور 3/2 انجام می گیرد.

 

 

 

ثبت دیدگاه