دانلود مقاله isi تولید مشترک مصرف کننده و ارتباطات شخصی بازاریابی رسانه ای


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد تولید مشترک مصرف کننده و ارتباطات شخصی بازاریابی رسانه ای (کلیک کنید)


 

توضیحات

وبسایت مکاله اقدام به ارائه پروژه ی ساینس دایرکت با فرمت pdf، از انتشارات الزویر برای رشته بازاریابی، و با عنوان از تولید مشترک مصرف کننده و ارتباطات شخصی بازاریابی رسانه ای نموده است.


مشخصات این مقاله :

عنوان مقاله :

From Firm-Controlled to Consumer-Contributed: Consumer Co-Production of Personal Media Marketing Communication

ترجمه فارسی عنوان :

از شرکت های تحت کنترل به مصرف کننده : تولید مشترک مصرف کننده از ارتباطات شخصی بازاریابی رسانه

سال انتشار : 2013

متعلق به مجله یا ژورنال : مجله بازاریابی تعاملی – Journal of Interactive Marketing

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 17

شماره پروژه: 5069


کلمات کلیدی :

Personal media, Mobile marketing, Service logic, Service-dominant logic, Unified services theory, Communication theory ,Co-production, Co-creation, Customization ,Marketing communication ,Mobile phone ,Text messages, SMS, m-Coupons ,Marketing strategy


رسانه شخصی، بازایابی موبایل، منطق خدمات، منطق برتر خدمات، نظریه یکپارچه خدمات، نظریه ارتباطات، تولید مشترک، ایجاد شرکت


چکیده  :

Abstract

Fueled by the sociocultural shift from firm-controlled to consumer-contributed media, the researchers explore the idea of adapting a coproduction strategy from service marketing to marketing communication sent to personal media. Eleven field experiments with firms, along with a structural model tested on survey data, provide empirical evidence supporting a co-production approach applied as a communication strategy in the context of a text message mobile coupon marketing campaign. The results demonstrate a co-produced direct marketing communication strategy that increases attitude toward the communication, purchase intent, and purchase activity, while also acting as a risk-reducing mechanism. Furthermore, perceived customization of the communication interacts strongly with risk perception and marginally with coupon proneness as related to attitude toward the communication when marketers enter the world of consumers’ personal media. A push versus pull framework and a co-produced communication framework are put forth to suggest various areas marketers can make available for consumers to co-produce in a marketing communication exchange.


مقدمه این مقاله :

 Introduction

The rising importance and prevalence of personal media on mobile phones are creating new opportunities for marketers, but a lack of strategies in these communication channels is surfacing (Hennig-Thurau et al. 2010). A key differentiating element tempering firms’ success is personal media that are more important to consumers than mass media, causing many consumers to elect not to receive intrusive marketing messages and to become less tolerant of irrelevant messages. The prominence of identifying effective strategies is amplified by the upsurge in direct marketing communication, hereafter referred to as communication, sent to such media. For example,spending for communication sent to mobile and social media will reach $8 billion and $5 billion, respectively, by 2016 (VanBoskirk 2011). For our purposes, personal media refers to highly individualized and important communication tools primarily for interpersonal communication, such as the telephone, chat, text messaging, and social media through a mobile device (Lüders 2008). The mobile phone is the platform extraordinaire for such media as it is personal and drives media use.


 توجه :

– این مقاله به صورت کامل و با فرمت پی دی اف آماده خرید اینترنتی و دانلود آنی میباشد.

– سفارش ترجمه این مقاله


توضیحات بیشتر در مورد پروژه :


در این مقاله خواهید خواند که شرکت های تحت کنترل از نظر تقویت فرهنگی و اجتماعی به رسانه های مصرف کننده کمک کرده است. محققان با کشف ایده تطبیق با تولید مشترک ، استراتژی بازاریابی خدمات را به ارتباطات شخصی بازاریابی رسانه ارسال می کنند.  فشار در مقابل چارچوب کشش و ارتباطات تولید مشترک مطرح نشان می دهد که بازاریابان مناطق مختلف می توانند برای تولید مشترک مصرف کننده تبادل ارتباطات بازاریابی را در دسترس قرار دهد.


دانلود رایگان مقاله الزویر در مورد تولید مشترک مصرف کننده و ارتباطات شخصی بازاریابی رسانه ای (کلیک کنید)


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا